• Sweetchili

Melasma - nån som provat fraxel el annat?

Jag fick Melasma förra sommaren när jag var gravid, dvs pigmentfläckar i ansiktet. De kom såklart tillbaka som ett brev på posten i vårsolen nu. Trots solskyddsfaktor 25!
    Sitter och tittar på olika behandlingar på nätet för att få bort dessa fula fläckar. Fraxel verkar vara det senaste inom laserbehandlingar vad jag förstår. Är det någon som testat att ta bort sina fläckar på ett eller annat sätt?

• Svar på tråden Melasma - nån som provat fraxel el annat?
  • Carma

Äter du p-piller kanske? Jag slutade äta p-piller & dessa fläckar försvann av sig själva.

Vet att olika krämer med C-vitamin & olika syror kan bleka en aning. Man kanske kan prova några droppar citron istället, om inte du är allergisk så klart.

Kram

• Sweetchili

Carma: tack för svaret, nej, jag äter inte p-piller. Citron ät ju både billigt och ofarligt, värt ett försök

• chiqitita

Jag har prövat en kräm som heter Triluma som man lägger på varje kväll i ca tre månader. Den är väldigt stark och du får pröva dig fram och se om du klarar av den.
    Men för mig gick det bra och den tog faktiskt bort all melasma! Men jag undviker nu sol i ansiktet helt och hållet och inga mer p piller! Lycka till!

• Sweetchili

åh, tack ciqitita, det ska jag kolla upp!

Svar på tråden Melasma - nån som provat fraxel el annat?