• MhjärtaJ

E så besviken...

Känner mig så besviken på folk just nu...

Vi har valt att inte ha bestman o tärna på vårt bröllop.

Däremot har vi frågat min sambos bror om han o hans tjej kan tänka sig att vara toastmasters...Vilket de har tackat ja till.

Nu är det bara 3 veckor kvar till vi gifter oss o jag frågade dem om det fanns någon planerad svensexa för min sambo (så jag håller honom hemma )

Men svaret blev nej, eftersom hans bror inte fick vara bestman så tänker han inte fixxa nån svensexa för sin ende bror..

• Svar på tråden E så besviken...
  • Miss Cykel

Kan det inte vara så att de bara säger så, för att det ska vara en överraskning?

• MhjärtaJ

Nej , det är jag ganska säker på för jag skrev ändå i sms:et när jag frågade att vi annars kommer att vara borta. Min sambo ska iväg på jobbresa utomlands o nästa helg skulle vi annars till Danmark.

Löjligt kanske men man känner sig lite betydelselös på nåt sätt...
    Jag kommer inte heller att få någon möhippa. Om det inte blir helgen innan. Men VET att syrran inte planerat nåt.

Är jag löjlig som bryr mig...?

• Joleen

Nja, jag vet inte riktigt! Jag tycker att det var en taskig ursäkt, lite surmulen 4-åringnivå på något sätt!

• Miss Cykel

Nej, det tycker jag inte. Personligen så sa jag till min tärna, värdinna och toastmaster (3 tjejer) ett halvår innan att "nu är det ju ni som är möhippeansvariga". Vet inte riktigt hur det delat upp de och om alla tre kommer vara med att fixa, men jag vet iaf att jag får en möhippa. Men inte vad såklart!

Kanske kan du göra nåt liknande, men det kanske börjar bli lite sent?

Vill du jättegärna ha en möhippa? I såna fall kanske du kan bjuda hem alla tjejer själv och hitta på nåt skojigt alternativt be dem att spåna på nåt kul ni kan göra!

Själv tycker jag att det viktigaste är att man får en rolig dag med sina tjejkompisar, inte att det blir en enorm överraskning.

• Lainan

Svårt, klart man vill ha möhippa och svensexa! (Eller det ville åtminstone jag iaf)

Vi löste det genom att i samband med att vi frågade tärnan och marskalken sade vi samtidigt åt dem, med glimten i ögat, att det är de som ansvarar för möhippa resp. svensexa.

Ibland kanske det kan vara svårt för gästerna att veta vem det är som ska hålla i det, så blir det inget alls. Men jag förstår om du blir besviken om det inte blir någon.

• MhjärtaJ

Tack , för råden!
    känner mig lite dum som är 30 år o blir så besviken...Mest för min killes skull...Som kanske inte bryr sig själv...
    Jo, jag har frågat min syster om vi inte bara kan träffas nån kväll o dricka lite vin o äta nåt gott...Men man vill ju inte tjata liksom...
    Sambons bror är jag mkt besviken på. så dålig ursäkt alltså! Är ju inte så att vi valde en annan bestman....

Man kunde kanske höra om de närmsta vännerna vill träffas o grilla....Både killar o tjejer...

Röda veckan visserligen men jag e lipfärdig...

• Hannaj

Förstår att du är besviken! En möhippa/svensexa måste ju inte ordnas av tärna/bestman, det kan väl göras av vem som helst. Och om ni valt att inte ha tärna/bestman så får väl brorsan acceptera det!
    Jag är orolig för min egen möhippa då mina kompisar och systrar är så utspridda, men min kille säger att jag nog inte ska oroa mig... (Han kommer att få en hejdundrades svensexa!)

• Miss Cykel

Grillkväll för närmaste vännerna låter ju som en toppenidé!!

• MhjärtaJ

Tack för uppmuntran Ska ta mig i kragen nu. Fokusera på det viktiga Att det blir HAN o JAG
    Men jag börjar undra om toastmastern ens vill vara toastmaster...Som sagt bara tre veckor kvar o han har inte ens haft tid att träffa oss för att gå igenom vad han ska göra osv...

Man är väl dum som tror att ens familj o vänner ska tycka att det är lika spännande o kul som vi själva gör... Den enda som verkar glad är svärmor

• Rejca

Vi har också det här "problemet", eller nästan iaf.
    Hans bror ska vara toastmaster och ska fixa iordning en sven6:a till m2b, och det är ju jättebra. Men ingen kommer att fixa något för mig. Jag känner mig ganska ledsen (barnsligt), men jag har bara tänkt gifta mig en gång, och det skulle vara roligt att få en möhippa...

• Miss Cykel

Jo, jag känner igen det där. Folk runtomkring en kan vara lite oengagerade. Man får väl komma ihåg att trots att ens bröllop upptar mkt av ens vakna tid så är det ju inte så för alla människor man träffar... Men ibland kan jag också vara besviken på de närmaste att de inte engagerar sig mer än vad de gör. Man måste liksom säga till dem hela tiden...

• _Ninna_

Hej!

Vänd på steken: det är väl i så fall DERAS förlust? Jag menar; du och din kille får ju storvinsten oavsett i och med att ni får varandra ändå, men dom får gå och gräma sig långt framöver för att dom inte tog chansen att hitta på nåt skoj innan den stora dagen...

Personligen hade jag nog mest blivit lättad om jag slapp "eländet". Har hört på tok för många "förnedrings-storys" i samband med möhippa/svensexa för att vilja vara delaktig i någon själv...

Strunta i dom och var istället glad över att ni faktiskt numera vet precis var ni har dom och vad ni kan förvänta er ifrån dom.

*styrkekram* //Ninna

Svar på tråden E så besviken...