• Ruffselsnuffsan

Toastmaster + kuvertavgift

Vi ska ha kuvertavgift på bröllopet, men frågan är hur gör man med toastmastern och hans medföljande? Att ta betalt av honom som "jobbar" känns lumpet men hans medföljande då? Känns ju fel att kräva av henne pengar. Men samtidigt är det ju endast han som "jobbar". Hur sjutton löser vi detta?
    P.S Vi kommer att ge honom något som tack som även hans medföljande får glädje av.

• Svar på tråden Toastmaster + kuvertavgift
  • Pillapillan

Jag tycker det verkar rimligast att bjuda honom, men inte henne med tanke på att ni bjuder honom för att han hjälper till. Dessutom vet jag, som själv varit Toastmadame att man knappast hinner njuta av maten i den rollen så han bör absolut bjudas tycker jag!

• Damen i röd hatt

Jag skulle bjuda båda för enkelhetens skull.

• Tant Brud

Bjuda båda, som en gest. Och jag tycker inte man behöver ge dem någon speciell gåva sedan. Det är en ära att vara toastmaster, om än mycket jobb.

• länge_kvar

Vi har kuvertavgift oh vi bjuder alla som "jobbar" eller vad man ska kalla det. Dvs. vi bjuder toastmastern, tärna med sambo, tårtmakare med sambo, frisör med sambo etc. Vi får dessa tjänster i present och tycker att de är värda lika mycket om inte mer mer än avgiften.

Åsså bjuder vi våra föräldrar, förstås.

• Ruffselsnuffsan

Tack för svaren alla! Det var skönt att höra hur ni andra gör. Vi kommer att bjuda båda, det känns mest rätt. Det skulle kännas fult att säga åt henne (som är hans fru) att vi förväntar oss att du betalar. Hon kommer ju att hjälpa honom mycket innan tror jag.

LÄnge_kvar:
    JAg ska oxå ha en vän som gör frisyren så det var bra att du sa hur ni gör så kan jag lägga det som förslag i stället för att han ska föreslå en summa. Det tror jag faktiskt blir billigare också. WIN WIN sitation så att säga.. :)

Svar på tråden Toastmaster + kuvertavgift