• Amanda Lee

Hur ge pengar som present - men ändå lite kul?

Hej! Ska på bröllop där brudparet bara önskar sig pengar till en resa i present. Några tips på hur man ge detta på ett roligare sätt än en 500kr-sedel i ett kuvert eller fastklistrat på en vinflaska? Kan tillägga att det är ett bröllop med westerntema.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Hur ge pengar som present - men ändå lite kul?
  • Amanda Lee

Tack! Vad många bra idéer! Kanske blir en liten resväska eller en kaktus!

• Ninni7

Ha, vad mycket roliga ideér alla har! Månste norpa någon av dem om man ska på ett sådant bröllop. vi ska också önska oss pengar, hade älskat att få något sådant! Roliga förpackningar är alltid kul!

• gota

Ett förslag som en släkting gjorde:
    Han köpte en mängd saker som han kunde berätta en historia kring; en liten nalle, en stor nalle, en bok t.ex. Sedan berättade han en historia kring sakerna som handlade om brudparet. T.ex: när bruden var liten (höll upp den lilla nallen som var bruden!) var hon alltid intresserad av..
    Sedan fick alla gäster köpa lotter för en liten summa (5 kr) - lottopengarna gick sedan till brudparet. Sakerna lottades sedan ut till gästerna - blev jättepopulärt!

• Amanda Lee

Hej igen alla glada tipsare!

Låter kul med paket i paketen, att det finns instruktioner till nästa paket osv. Då blir det ju happening när de öppnar paketen, trots att de kanske inte trodde det skulle bli några paket utan bara några kuvert med sedlar..

Och idén att berätta en ankedot kring varje liten sak var oxå bra.. det blir ju present och tal/spex i samma "paket" så att säga. Och lotterna lät trevligt.. Nu fick jag lite att spåna vidare på. TACK!!

• Lady o Lufsen

Lägg pengarna i en kista, rita en karta...

Gör strutar av sedlarna och fäst dom i björkris (så att det ser ut som fjädrar i ett påskris typ...)

• Lilla Li

Vi byggde en liten resväska av två tupperwareaskar. Målade dem med svart matt lack och satte ihop med gångjärn. Vadderade insidan och skrev ut små reselappar att sätta utanpå (Paris, London, Rom etc). Och växlade in 500 kr till 10-kronor och lade där i. Mycket uppskattat. :D

• Lady o Lufsen

Förlåt att jag tar upp lite tid med denna fråga som är helt OT men jag undrar om någon kan hjälpa mig med "kondom-blomman"...Har någon gjort eller fått en sådan??
    Först trär man kondomen på något- som jag ju nu inte minns- lägger i ca 5 brustabletter typ treo eller vitaminbrus, fyller på med jord så att bara en pyttebit av den yttersta toppen på kondomen kan ses och ber sedan mottagaren att vattna "blomman", som man ju naturligtvis kan garantera ska växa på en gång...
    Vet någon vad jag menar?

• twentyfirstofapril

Är det westerntema så hade jag gjort en tavla i stil med efterlyst brottsling, ,typ Wanted och så en bild på brudparet, och så reward, och istället för att skriva 100 dollar så kan man sätta fast sedlarna som en symbol för hittesumman. Luddigt, eh ja, men svårt att förklara en ide i huvudet

• Amanda Lee

Kanonbra idé med wanted! Den kör vi kanske på.. Åh vad kul det här ska bli!

• Bruden blå

köp en badbol eller badring eller annan badleksak som har genomskinlig plast, skär ett litet hål och peta in pengarna, laga sedan med vanlig cykellagningssatts. blås upp och voila, en badboll med pengar i.

Svar på tråden Hur ge pengar som present - men ändå lite kul?