• milla80

gravid, hjälp!!

Jag kom just ut från toaletten.
    Gravid enligt testet, haft det på känn.
    Hade mens sista gången i början på mars.
    Jag ska ju gifta mig i juni, jag vill INTE
    vara gravid på mitt bröllop.
    Kan man hålla det hemligt? När börjar det synas?
    Jag kan inget om detta, verkligen dålig tajming. Vi som skyddat oss.....
    Jag skrattar och gråter om varanannat. Borde ju vara lycklig, det är ju egentligen helt underbart att man kan få barn!!

• Svar på tråden gravid, hjälp!!
  • Jordgubbslisa

Om du INTE vill vara gravid på ditt bröllop så får ni väl flytta fram bröllopet, eller funderar du på att flytta fram föräldraskapet?

• nippon

Det är ett litet mirakel att bli gravid.

Du ska göra det som känns bäst för er.

Vad gör det att vara gravid när man gifter sig? Det kan ju vara charmigt!

Klart om man redan köpt klänning osv så kan det kanske bli svårt. Men alla går inte upp i vikt.

Ett bröllop är för en dag, ett barn är för resten av ditt liv. Tänk igenom det noga.

Magen kan synas allt från 8v till 20v! Det är så olika. Jag var svullen redan i v 8! En kompis till mig syntes det inte förrän v 17!

Vi är i v 34 idag och har kämpat så för att bli gravida. Det lilla livet som växer inom en är en enorm känsla och gåva. Skulle inte byta det mot ett bröllop. Jag har ju min sambo/man ändå.

Bara min åsikt, sen är det ditt liv. Det är du som ska leva med det vad du än beslutar. Ingen bra hjälp kanske, men tänk igenom det noga.

kram på dig o lycka till!

• snuttungen

milla80,

är det ert första barn? Du kommer att vara i 3 - 4 månaden när ni gifter er, inte så långt gången. Är det första barnet så kommer det troligen inte att synas särskilt mycket, möjligtvis att brösten börjat växa. Lycka till, vad du än beslutar.

Kram kram

• Lena+Mattias=sant

Klart du kan hålla det hemligt om du vill. Det gjorde min sambos kusin men hon var abra i månad 1-2. De drack alkoholfritt vin i hällt i de vanliga vinflaskorna.

• orkideen

Håller helt med snuttungen
    Första graviditeten brukar det ta lite längre innan det syns och jag tror inte att du behöver oroa dig för det om du vill behålla barnet. Se det som en riktigt bra bröllopspresent,och du står nog vid altaret med ett brett leende och då inte bara för att du ska gifta dig utan för så mycket mer...... och om det skulle synas något så är det väl inte hela världen du vet ju att det tids nog kommer att komma fram och du vet ju att det inte är någon bullmage.Detta tillfälle är nog enda gången då man är stolt över sina former. Lycka till!!!!!!!!!

Svar på tråden gravid, hjälp!!