• Mrs Priftis to be

Tips på present/gåva till tärnor!

Halloj!
    Vad ska vi ge våra 3 tärnor samt bestman i present? Man vill ju ge något litet fint som ett minne och tack!
    En av tärnorna är min syster (lite extra viktig) samt vår toastmadame.
    Henne kanske man borde ge något "större"?
    Tacksam för alla idéér!

• Svar på tråden Tips på present/gåva till tärnor!
  • Troll-P

En flaska champagne/whiskey.
    Tärnor - ett smycke de kan ha när de är tärnor. Alla tre matchar plus blir glada!

• succubusan

jaaaa jag vill också veta.. har faktiskt funderat på det där med halsband..eller armband..vet inte vad dock.

bestman..ingen aning vad man ska köpa där.

• Speckledust

Jag ha köpt till min tärnor armbander med deras namn ingraverad på som är presenterad i ett små silver hjärt ask och ska ge de en present kort till deras favorit kläderbutik. Till min head bridesmaid (min syster) ha jag köpt en lite flask champagne till och hon ska jag bjuda till en spa behandling istället för present kort till en kläder butik för att hon fixade en superduper möhippa till mig

Till toastmaster köpa vi ett systembolaget presentkort!

• Lilla Li

Jag behöver också tips. Vill INTE ge något vanligt typ smycken eller vin/whiskey/champagne.

Min tärna gör egna smycken och därför skulle det inte vara jättekul att ge henne något sånt. Dessutom dricker hon inte direkt "fin" alkohol, hon dricker bara när hon festar och då blir det nåt starkare.

Bestman gillar visserligen whiskey och sånt, men det känns för jäkla tråkigt att ge en sån klassisk grej...

Jag vill att det ska vara något som de kan använda, som de uppskattar och som är lite speciellt med lite tanke bakom.

• brud070609

bestman...slipsnål eller manchettknappar..kommer inte på nåt bättre..tärna..tänkte på örhängen, men hon har ju så mycket sånt..skulle gärna ge nåt annat..men vad? Hon är gravid nu..kan man hitta på något som passar en gravid? Vad i så fall????

• Lilla Li

brud070609: Jag hade nog inte köpt något till din tärna som passar för att hon är gravid. Det har ju inget att göra med hennes uppgifter som tärna utan sådana saker har du ju möjlighet att ge henne vid andra tillfällen. Tycker nog det är bättre om du ger henne något som alltid funkar.

• brud070609

jo, jag vet...men kommer inte på något förutom örhängen (hon har typ 1000 sådana)

• Lilla Li

brud070609: Jag har tyvärr inga idéer själv... Behöver ju också tips. :)

• brud070609

att det ska vara så svårt....man får väl ge sig ut o leta...till slut ser man väl nåt man tycker är bra..man ska bara hinna med det

• Troll-P

Till bestman: en plunta med inskription.
    Tärnor: upplevelse tillsammans med bruden. Kan vara vad som helst, spa, ridtur, shoppingtrip, konsert...

Eller varför inte ta med alla som hjälpt till på en ballongfärd?!

• Johans2B

Till våra toastmasters har vi köpt: halsband (sambons syster) och cyklop och snorkel (våra bröder). Våra föräldrar har fått biljetter till Mamma Mia och min tärna har fått deras övernattning betald.

Känns skönt att ha det klart!

Svar på tråden Tips på present/gåva till tärnor!