Jag vill gå upp i vikt....
Sådär, då har väl de flesta rynkat pannan och tänkt va f*n, vill hon tjafsa eller.... (jag lovar, jag brukar få den kommentaren när jag tar upp det här till disskussion)
och mitt vanliga svar brukar bli, nej det vill jag verkligen inte och så ångrar jag att jag tog upp frågan till ytan.
Hur som helst. Jag kan äta hur mycket som helst av vad som helst och ändå inte gå upp ett gram.
Jag är trött på att få folks kommentarer om att jag är smal, spinkig, benig, borde äta mer och andra mer eller mindre smaklösa kommentarer av helt främmande människor! Vad är det som gör att det mer ok att påpeka hur jag ser ut än hur andra personer ser ut. För inte går väl jag fram till en främmande person som är överviktig och påpekar för hon/han att den borde gå ned i vikt!!!
Hur som helst, Somliga vill gå ned i vikt och jag vill gå upp.
Jag har provat massor. Jag har ätit proteiner, jag slutat att träna, jag har börjat att träna igen, jag äter allt som kommer i min väg, jag äter sent och mycket, jag äter tidigt och mycket, jag äter sent och onyttigt. Min sambo göder mig med allt onyttigt han kommer i sin väg chips, godis, glass, hamburgare, pizza, grädde, mjölk. Allt. Hos oss förekommer det inte några lightprodukter över huvudtaget. Men inte går jag upp för det. Jag gör som alla som ska gå ner i vikt inte ska göra. Helt utan resultat.
Man ska älska sig som den man är heter det ju. Och ja, visst gör jag det. Men ibland slås man av hur man faktiskt ser ut och jag skulle verkligen må bra av att gå upp 5-7 kilo.
Någon annan som är i samma sits? Någon som kan dela med sig av erfarenheter och tips? Hur har ni gjort?
Och snälla, dumma kommentarer som tex "lyxproblem" får gärna utebli! De är jag rätt trött på faktiskt...