• sommar2000

Snälla hjälp mig. Bröstförstoring

Jag har bestämt mig att göra en bröstförstoring. Jag vet att jag vill ha "Gelehallon" implantat och att det ska vara anatomiska. Och jag vill göra det genom armhålan.

Nu är problemet att stället Lidinökliniken jag först hade valt inte opererar genom armhålan med anatomiska. Hur är det på Akademikliniken eller annan plastikkirurg.
    Någon som gjort eller ska göra operation

"Gelehallon" implantat och anatomiska. Och genom armhålan

Vad exakt kostade det för er hela operationen, annat ni kan berätta.

• Svar på tråden Snälla hjälp mig. Bröstförstoring
  • Stora A

Titta in i den stora tråden, finns massa "fakta" där! Tror inte att det är så många som lägger anatomiska via armhålan, och efter att ha sett olika typer utav ärr så måste jag säga att jag tycker att under bröstet syns minst! Varför vill du inte lägga in där? En kompis till mig la i armhålan och det syntes ganska mycket, hon tyckte att det var jättejobbigt att ha linne på sig!

• sommar2000

Jag vill inte ha under bröstet för de ärr jag sett ligga där har synts så tydligt, men jag kanske ångrar mig om jag ser fler bilder

• Swing

Ta inte illa upp, men det är lite onödigt att hela tiden starta nya trådar i samma ämne!

• sommar2000

Swing knappast att man tar illa upp, men jag förstår inte varför du ids skriva inlägg om du inte är intresserad av vad man skrivit. Hoppa över och låt mig och andra skriva om bröst eller vad vi vill här på BT

• Swing

Jag håller med om att man gärna kan använda de stora trådarna i samma ämnen.

• sommar2000

Fast det var ju inte det inlägget handlade om eller?

• Pama_lija

Jag har precis op mig har mina snitt i armhålan, alla andra snitt jag fått via andra op i livet så har jag fått ärrsträckningar det skulle jag verkligen inte vilja ha under brösten. Nu valde jag runda gelehallon, jag tyckte fördelarna var fler med dom. På mig ser man inga runda inlägg under huden som jag var orolig för.

Här finns förresten jättebra info :
    www.plastikoperationer.net/broestfoerstoring-broestoperation.html

• sommar2000

Tack så jätte mycket Pama_lija

• algit

Hej!
    Har gjort op.med ärr i armhålan. Syntes inget efter ett par månader,och mycket lite dessförinnan. Nu syns inget ens om man försöker titta.
    Men jag tror inte att de lägger in anatomiska via armhålan.

• sommar2000

Är det någon av er som har eller känner någon som gjort en bröstförstoring och har någon reumatisk sjukdom ex Fibromyalgi?
    (Kanske ni fått besked att smärtan kan bli värre pga Fibron)?

• Pama_lija

sommar2000 det är nog bäst att du frågar kirurgen óch/eller reumatologen om det. Jag har själv mycket värk i leder och rygg och ska snart till reumatologen. På mig gjorde det mindre ont än vad jag väntat mig.. Kanske man har en viss "fördel" av att vara van vid smärta..

• sommar2000

Pama_lija
    Har du efter bröstförstoringen om det var en sådan operation du gjort :) fått smärta i brösten som håller i sig?
    En plastikkirurg jag var i kontakt med sa att Fibro/smärt patienter kan få mer smärta (som sedan håller i sig i alla år)efter en bröstoperation(han sa att det inte var bevisat, men att "vissa" påstår det

• sommar2000

Någon som opererats av dr. Igor Niechajev på Lidingökliniken eller Hans Atterhem

• sommar2000

Är det någon av er som har eller känner någon som gjort en bröstförstoring och har någon reumatisk sjukdom ex Fibromyalgi,sjögrens,ledgångsreumatism?
    Har läkaren avstått er från operation?

• Pama_lija

sommar2000 jag står utan diagnos än så länge, ska utredas för Bechterew och fibromyalgi.. Jag har inte haft problem. det är 2 veckor sen jag op och jag har inte det minsta ont. Jag tänkte inte ens på det innan op om jag ska vara ärlig..

• sommar2000

Pama_lija

Jag vet inte om du förklarade till plastikkirurgen om att du hade smärta liknande ex Fibro, men jag gjorde det(till Lidingökliniken) och har fått till svar att jag bör tänka om och inte operera mig för att min smärta kan bli sämre.
    Eftersom jag fick det svaret skrev jag till 2 andra plastikkirurger och de gav liknande svar att om man har reumatism så bör man avstå operation.
    men de verkar inte veta helt säkert om det är så att smärtan blir sämre om man redan har reumatiska besvär.
    Det är därför jag frågar runt på nätet ifall någon funderar/har gjort bröstförstoring och har ex Fibro/eller annan smärta

Vars gjorde du din operation?

Tack Pama_lija för alla dina svar hoppas du får en fin valborg

Svar på tråden Snälla hjälp mig. Bröstförstoring