• Tant Brud

Snygga och praktiska bestick, tips, tack!

Vi skulle verkligen behöva lite snyggare och trevligare bestick! Men det är så svårt att välja.
    Vi var runt för många år sen och kollade, men det blev inget, så vi har haft gamla udda och dåliga grejor, så för några år sen köpte vi bestick på Ikea, och de är väl ok, men alldeles för klumpiga.

Vi har servisen Swedish Grace, och det vore kul med snygga OCH praktiska bestick-tips

• Svar på tråden Snygga och praktiska bestick, tips, tack!
  • Tant Brud

Ingen som har något tips?

• Linum

Vi tänker önska oss fina bestick, och har hittat ett märke som heter Robert Welsh, Radford Bright på NK. Jättefina, enkla som ligger underbart i handen.

Länk kommer här:
    www.welch.co.uk/product.asp

Annars är Boda Novas Gourmet ganska lik, men lika dyr.

• Swing

Genses "Ranka" är ett snyggt och populärt bestick som vi har sedan många år. Tror att det var på Cervera som vi kompletteringsköpte för en tid sedan.

• Tant Brud

Jag inser ju, att vi måste springa runt i butiker och titta och känna själva.

De där på NK ser bra ut! Särskilt som Linum skriver att de ligger bra i handen.
    Det är ju väldigt viktigt, och faktiskt svårt att känna i en butik.

De vi köpte från IKEA kändes helt ok, men jag är less på att de är så klumpiga. Skeden är "tjock" i munnen, och gaffelns piggar spräcker potatisen när man ska skala en nykokt potatis

Gärna fler förslag, det här puffar igång oss!

• Linum

Tant Brun: Jag gillar när handtagen känns "mjuka", om du förstår vad jag menar... Gafflar med långa "ben" är också trevligt. Radford Bright har just det.

Det finns även något norskt märke som heter Hardanger eller nåt sånt som har ganska trevliga bestick.

Svar på tråden Snygga och praktiska bestick, tips, tack!