• M&H

Presenter till gästerna

har suttit och kollat på gamla och nya inlgägg om presenter till gästerna.

Vi ska gifta oss i juni och de flesta ger förslaget om choklad (som jag tror smälter), och gelégodis (som blir kladdiga, både i påsar och i pappkartong)

Är det någon annan som har idéer om vad man kan ge, det kommer ca 70 gäster så jättedyrt får det inte vara...

Tack för alla eventuella idéer!!!

• Svar på tråden Presenter till gästerna
  • Anneleigh

Vi ska ha små påsar med löst lakritsthe i

• Damen i röd hatt

Ge av er kärlek och omtanke! Den är gratis, räcker hela livet och behöver inte bytas även om man får mycket!

• Anneleigh

Vi har små påsar i organza det kanske räcker till 4-5 koppar the per påse.

• Tomtemor

Har aldrig riktigt förstått varför man ska ge gästerna något ? Som gäst tror jag (eller skulle jag tycka) att det är tämligen oviktigt !

• Berner

Håller med Tomtemor. Varför ska man lägga ner tid, pengar och energi på presenter till gästerna?

• Anneleigh

Det är ju upp till var och en att göra som den vill, själv så tycker jag att det är en kul grej, som samtidigt blir vår bordsplacering.

• majsan&olle

Jag har varit på ett gäng bröllop och med de två i sommar blir det tio stycken.
    Faktiskt har bara ett haft "presenter" till gästerna.
    Då var det tändstickaskar med brudparetsnamn och datum samt tomtebloss. Kanske ska tillägg att det var ett decemberbröllop. Annars tycker jag nog som gäst att det är "present" nog att få närvara och serveras grattis mat och dryck

• M&H

Jag tycker att det är en liten trevlig grej och vi hade väl tänkt att ha dessa som placeringskort också. Men vi har fortfarande inte bestämt oss till 100%. vill fortfarande gärna ha idéer i fall att vi bestämmer att ha presenterna.

• Berner

Om man använder presenterna som placeringskort så har de ju en funktion och då kan det ju vara ok, men det behöver ju inte vara så stort. Något som man lägger ner massa energi på.

• CHP

vi kommer att ha vita hjärtan godisar med choklad i mitten, dom är hårda så chocklade kommer inta att smälta :) dom tänker ja lägga i selofan påsar och knipsa ihop med en snygg tapet bit som är i vit pärlemo!

• jagärsåkär

vi kommer ha lyxigt te som jag förpackar själv nån dag innan. Eventuellt choklad (trots risker kring det) och kanske vackra mandlar som man har på franska bröllop. Dragé eller nåt heter det.

• brud 11/11

vi hade en fröpåsa och en liten lapp med några visdomsord såsom låt kärleken blomstra, plantera fröna och vårda ömt.. osv osv...typ....

• Fröken Malm

Givetvis är det upp till var och en om de ska ge presenter till gästerna.

Jag tycker i såna fall man ska ge bort nåt ätbart, eftersom hälften av gästerna kommer:
    1. Glömma sin present på festen
    2. Ta med sin present och sen slänga den när man kommer hem
    3. Ta med sin present hem, lägga den i en låda och sen 10 år senare slänga den.

Läste i nån annan tråd för länge sedan om nåt brudpar som gav bort nallar som höll ett hjärta och på hjärtat var brudparets namn och datum broderade. Sen var det ett annat par som gav bort champagneglas med sina namn och sitt datum graverade på. Som gäst hade jag nog valt alt 1-2 ovan för såna presenter. Man vill ju att gästerna ska ha glädje av presenterna.......

Svar på tråden Presenter till gästerna