• alexaa

Detox??

Hej hopp!!
    Jag har hört talas om något som kallas Detox, alltså att man dricker någon form av vätska i typ 20 dagar för att rena ut kroppen från massa slaggprodukter m.m. Det sägs att detta ska hjälpa en att bli piggare och få mer energi.
    På sista tiden har ja känt mig allt tröttare o seare i kroppen så funderar på att prova detta.

Finns det någon här som har bra/dåliga erfarenheter av detta och som kanske kan ge lite tips??

• Svar på tråden Detox??
  • La Paloma

alexaa

Jag provade för ett år sedan, är fortfarande sjukskriven.......drycken framkallade ett dolt virus jag hade i kroppen och som nu är kronisk, kommer få äta medicin resten av mitt liv, bla kortison.......man vet så klart inte 100% att det var drycken, men efter fyra dasgars användning så bröt viruset ut.....man får tro vad man vill. Mitt råd är dock att hålla sig ifrån sånt.

• Carma

La Paloma,

Att bli så sjuk efter att man druckit en drink låter inte kul...

Alexaa,

Mitt heal sätt att leva är en sorts detox, jag kan nämna några saker jag gör varje dag som gör att jag mår så bra:

* Vatten! Dricker aldrig vatten med klorin i.
    * Morgondrink som jag mixar själv: alla möjliga ekologiska frukter & bär, 2 tsk ekologiskt juicepulver av kamut (vetegräs) & Alfalfa (inte varje dag dock), 2 msk aloe vera juice, 1 msk silica gel (bra för naglar, hår, magen), ekologisk grapefruktjuice eller apelsinjuice, linfrön. Försöker föra olika drinkar varje dag.
    * Äter 70% ekologisk mat - allt som finns att köpa med andra ord.
    * Är semi-vegetarian (äter fisk ibland för omega 3 skull & att det är gott) Så det blir mkt grönt, soja, quorn, nyttiga nötter, frön, etc.
    * Äter ALDRIG smabbmat, färdiglagad, chips, lightprodukter, tuggummi, etc. Dricker inte heller cola, fanta, lightdrycker...
    * Försöker undvika mat med tillsatser i så gott det går.
    * Jag använder endast hudvårdsprodukter utan kemikalier: ekologiska duschgeler, tvålar, oljor, det blir mkt Dermalogica, Body Shp, Primavera.
    * Använder skrubb i duschen gjort på havssalt, citrongräs, ekologisk olivolja. Använde L'occitane märket först, men nu gör jag mitt eget: roligt & billigt.
    * Undviker kaffe (annars driker jag eko kaffe så klart), försöker dricka örtte istället.
    * Försöker vara ute lite varje dag
    * Försöker undvika förorenade miljöer

Sen sorterar jag i stort sett allt och har el från förnyelsebara energikällor ... med det är lite OT.

Det kan tyckas att det krävs mkt för att förändra sitt livstil. Mitt intresse för miljön och naturen har bidragit till det så klart. Och det har blivit ett naturligt sätt för mig att leva som gör att jag mår toppen varje dag.

Carma

• Carma

oops, ser att det blivit lite stavfel, men hoppas att det går att förstå innehållet ;)

Svar på tråden Detox??