• chiqitita

Kan man förminska vårtgården??

Den frågan har jag nog aldrig sett här!
    Som ni vet så har nog dom flesta olika stora bröst. Så mitt ena bröst är lite större än det andra och därmed vårtgården!
    Har inte tänkt så mycket på det förrän jag tog ett foto på mina nakna bröst och såg verkligen skillnad! Nu stör det mig inte så pass att jag känner att jag måste fixa till det. Men jag är mer nyfiken om det här är ett ingrepp som kan göras och hur det fixas till? Någon som vet??? Är det något man kan göra med laser??

• Svar på tråden Kan man förminska vårtgården??
  • Misha**

Inga problem att minska vårtgården. Görs nästan alltid vid bröstförminskning. Handlar det bara om vårtgårdsförminskning är det ett betydligt mindre ingrepp än bröstförminskning och resulterar i ett litet ärr kring vårtgården. Kan påverka känseln men sällan amningsförmågan.

Laser vet jag ingenting om.

• Stora A

Det är inga problem! Tror att priset ligger runt 10.000 för en vårtgårdsförminskning, gjorde det i samband med mitt lyft och jag är jättenöjd!

• pickolina

Vad menar du med att "göra med laser"?

Vårtgårdsförminskning kan man göra. Pris kan du kika på klinikernas hemsidor. (Ex tar PKG 15.000kr för ingreppet)

Vissa kliniker använder laser när dom skär men ingreppet är detsamma, det är bara olika tekniker/metoder.

• pickolina

Akademikliniker tar 10-16.000kr enligt deras hemsida.. Så som sagt, priset kan variera. Kolla runt lite och kontakta även gärna klinikerna.

Jag fick tex ett jätte bra pris när jag tog ut mina implantat på AK. Kirurgen gav mig ett mycket bättre pris än vad dom egentligen tar... Så det är absolut värt att dels kika runt lite och dels kontakta klinikerna.

• chiqitita

Så det går alltså. Men det var ett större ingrepp än jag trodde. Vet inte varför jag på nåt vis hade inbillat mig att dom kunde göra det med laser lite snabbt och lätt. Det stör mig nog inte så pass att jag kommer göra något åt det. Men jag var nyfiken. Är det här ett vanligt problem bland kvinnor. Att man har olika stora vårtgårdar??

• pickolina

Olika stora vet jag inte, men det är säkerligen vanligt. Oftast hör man ju dock talas om tjejer som försminskar båda vårtgårdarna.. Men det finns nog gott om båda varianterna kan jag tänka mig.

Svar på tråden Kan man förminska vårtgården??