• summer bride

pris på Hästenssäng?

Är det någon som vet vad en hästenssäng kostar i snitt?

Funderar på att önska oss det i bröllopspresent nämligen..

• Svar på tråden pris på Hästenssäng?
  • Phidelie

beror på modell, alltifrån 40 papp och uppåt har jag sett för en dubbelsäng.

men skynda innan prishöjningen

• summer bride

från 40 000??.. iiiih det var ju dyrt

• anne på grönkulla

Jag tvivlar starkt på att de är värda priset, särskilt sen jag hört från ögonvittnen att de tillverkas på samma fabriker utomlands som sängar som säljs betydligt billigare i Sverige.

• summer bride

är det något annat sängmärke som ni rekommenderar som alternativ?

• Pumpkin

Om jag inte missminner mig så gjorde Rån&Rön ett sängtest för inte alltför länge sen, och då fick typ Hästens, IKEA, KungSängen och nån mer samma resultat i slutändan. Eller liknande i alla fall. Tror till och med att IKEA var bättre på nånting, förutom priset.

Hur som helst, jag anser inte att en säng är värd så mkt som Hästens kostar, för även om de hävdar att de håller i 25 år så vill jag inte ha en och samma säng i 25 år!

• Luckyclover

Summer Bride,
    Jag skulle inte rekommnedar en Hästens säng eftersom de kräver "massage" för att inte få djupa veck. Dux är ett alternativ som jag aldrig ångrat att jag valde. De har ofta kampanjer och min man som tidigare alltid haft sängar från IKEA säger att det är enorm skillnad. Gå och provligg massor av olika madrasser för att se vad som passar er bäst.

• klavasten

Har ni provat Tempur?
    Ligger väl i ungefär samma prisklass som hästens, men slår dem med hästlängder ;)
    Jag har inte legat i ngt skönare i alla fall..

• Anci73

Jag vill förorda Carpe Diem sängarna.

Vi köpte dem för ca ett år sedan och vi är så nöjda. De kostar rätt mycket, men de är värda varje krona. Tänkte först att det kan nog inte skilja så mycket när det gäller komfort från de billigare sängarna och att man bara betalar för namnet, men jag hade fel.

Sedan vi köpte dem så har mina ryggproblem försvunnit och jag behöver bara lägga mig i sängen så blir jag trött och somnar direkt eftersom madrassen direkt anpassar sig till kroppen.

• Troll-P

Har hört att IKEA är precis lika bra, men att de måste bytas oftare.

Vi har köpt en Carpe Diem-säng och är mycket nöjda. Funderade även seriöst på Wonderland, har hört mycket bra om dem.

Vad gäller Dux så ska det vara bra sängar men du betalar extra för märket.

Hästens hade jag inte velat ha pga att de kräver en del jobb för att fortsätta vara bra samt att du betalar en hel del för märket. Men jag känner folk som har en och är mycket nöjda. Man kan ju tex välja en bäddmadrass från CarpeDiem till en Hästens...

• summer bride

vad kostar i snitt en Carpe Diem (dubbel)säng?

• Troll-P

Vi valde den som heter Kornö, en kontinentalsäng, inte den dyraste varianten och med den tunnare bäddmadrassen. Den kostade ca 45'000:-

Vi tror vi kommer ha sängen i 15-20 år, med ny bäddmadrass om 10 år.

Hihi, vi brukar skämta om att det var ett mycket svårare beslut att köpa säng än att spendera resten av våra liv tillsammans :D

Oavsett vilken säng ni väljer så har jag några erfarenheter 1. Du kan alltid få lite rabatt tex ett exklusivt bäddsätt eller ett täcke och kudde. 2. Om du börjar att prova ett visst märke så tenderar man att hamna i just den sängen i slutänden... 3. En riktigt schysst bäddmadrass kan göra underverk om ni har en ok säng. 4. Tag hjälp av en duktig säljare i sängbutiken 5. Det kan ta några månader innan din kropp vant sig vid en ny säng. 6. Prova många olika sängar, flera gånger. 7. Se till att du kan byta den dvs att du har rätt att byta till en annan hårdhetsgrad. 8. Köpa en bra säng gör man inte på en helg, låt det ta tid.

Ja, det var det jag kunde komma på nu.. :)

• Troll-P

Jo, hemkörning är en riktig höjdare! Det är absolut värt pengarna!!

Svar på tråden pris på Hästenssäng?