• CoolaLenn

Pinsamt Men snäla hjälp mig!

Hej jag undrar hur jag kan göra för nestan alltid när jag rakar mitt könshår blir jag röd eller börjar blöda vill ju raka mig å så är det fel på min rak grej eller? Gammal? Skulle vara jättesnält om ni svarade tycker dett här är väldigt PINSAMT!

• Svar på tråden Pinsamt Men snäla hjälp mig!
  • Lena+Mattias=sant

Du bör använda nya rakblad varje gång och rakgel eller liknande. Oavsett hur jag gör får jag alltid irriterad hud därför rakar jag mig bara väldigt sällan, till speciella tillfällen. Varför ska jag plåga mig varje dag för någon annan?

• CoolaLenn

aa de är ju sant men endå

• orkideen

jag rakar mig ofta för att ju längre det växer ut ju mer irriterad hud får jag.när jag gör det ofta blir huden min van. och med mycket raklödder och bra rakhyvel det är nästan viktigast.men man kan ju reagera olika också. lycka till

• orkideen

du kan ju också testa dessa raklödder som man drar av med en spatel efter några minuter.själv testat och det funkade bra men för jag tycktr det var lite för bökigt för mig men det kan ju vara värt ett försök om man är känslig mot rakhyveln........nu har jag babblat klart.

• Brud 2008

Jag blir inte lika irriterad när jag rakar med rakapparat, visserligen blir det inte riktigt lika slätt, men tillräckligt för att kunna visa sig i bikini iaf :)

• Tjolahopp

Vad använder du för rakhyvel? Själv har jag en sån där blå venus tror jag den heter? (fins nyare variant som är rosa). Men brukar låna blad från min karl å sätta på. Han har mach tre eller hur det stavas och de funkar jättebra! Raka medhårs å försiktigt. Brukar bara ta bikini linjen och nertill inte lika ofta! Annars finns det ju Veet, sån hårborttagningskräm? har aldrig provat men det kanske e värt ett försök? Lycka till!!

• CoolaLenn

Hej . tack för att du svarade . aa har den där blå venus jag med .hårborttagningskräm har jag provat den e rätt bra men vad jag mins är att man fick myckt klåda av den å så . Tackar Till Alla ser som Svarar !

• Jannesbrud

Jag säger bara Weet Vax remsor!! Du får ju spara ut så det går att vaxa bort. men jag lovar att det är värt det. Du är ju len som en baby rumpa i flera veckor efter.
    Jag hade samma problem som du och så började jag vaxa själv hemma. Det gör ont första gången , men eftersom du gör det själv så står man ut .... Sen efter ett tag blir du ju bedövad... lycka till

• jessa76

Använd hyvel med 2 eller fler rakblad och sträck huden så går det lättare. Och glöm inte rakgel eller lödder, det går med en krämig/löddrig ducshcreme i värsta fall.

• Abra

Jag hade samma problem som du, men inte nu längre. Mina tips är att inte låna nån annans rakhyvel, utan bara ha en egen. (Själv har jag en sån där "Venus" rakhyvel.)Sen är det bra att raka sej i duschen med mkt duschkräm på, och MEDHÅRS!! Och efteråt kan man gärna ta på ett oparfymerat DEOSTICK där man rakat, för det är bakteriedödande och gör att du inte lika lätt får inflammerade, röda hårsäckar. Raka sen varje dag på samma sätt. Lycka till!!

• pickolina

Inte läst svaren men skriver några tips i alla fall.

Raka när du duschar/duschat. Då är huden och stråna uppmjukade, vilket är bra. Använd rakgele. Allt annat är uttorkande. Använd en bra hyvel, tex gillette (jag föredrar dom för män). Dela inte hyvel med någon, se alltid till att den är ren och byt blad regelbundet.

Om det ändå inte fungerar att raka, vilket det inte gör för alla, så skulle jag rekommendera dig att testa rakning med en ladyshave istället. Fungerar inte det heller så föreslår jag en intimtrimmer och trimning av håret.

Jag har rakat i över 15 år och testat massor av varianter. Vissa bra, andra mindre bra. Det som fungerar bäst för mig och som ger det resultat jag vill är att vaxa eller anv epilator på bikinilinjen, raka med hyvel runt själva musen och trimma det kort uppepå musen(venusberget alltså).

Svar på tråden Pinsamt Men snäla hjälp mig!