• sjuttiosjuan

Hur reagerar er partner om han vill och inte du?

Hur brukar er partner reagera när han vill ha sex och inte du? Min blir lite stött fast det kan jag också bli om det är omvänt. Men det känns ändå dumt att den andra ska bli "sur" för man ska ju inte ha det bara för att den ena vill det.

Visst kan man kompromissa lite ibland men båda ska ju vara sugna mer eller mindre i sådanafall.

Min pojkvän blev lite sur eller stött idag när jag inte ville göra en grej på honom (ni vet vad) och jag blev arg istället för jag kom hem efter träningen och var trött och hade lagat mat.

Det beror nog mest på att jag tycker att han skulle göra mer hemma i grund och botten och så har vi det superstökigt hemma just nu.

• Svar på tråden Hur reagerar er partner om han vill och inte du?
  •  Miss Cee

Inte det minsta stött eller sur. Vi är vuxna människor som läst tillräckligt med sexspalter i våra dar för att veta att både män och kvinnor kan vaar trötta efter träningen, på dåligt humör eller helt enkelt inte ha lust. Inte konstigt och alla måste för 17 ha rätt att säga nej utan att få mothugg. Och tjurighet i ett sådant läge är ju inte direkt en eggande/sexig egenskap...

Däremot så kan vi ju ta tillfället i akt att gnälla högljutt över hur bedrövade och bortstötta vi känner oss, men då med ett brett leende och glimten i ögat. Och det är lika dant från båda håll och vi gör det enbart för att vi är trygga med att det är 100% skämt.

Ärligt, i ditt läge skulle jag kontra med något om att "Å vad sexig du är när du tjurar. Nu vill jag hoppa på dig genast!!!" med min mest erotiska ton, Och lägga till något om att "Funkade det där sättet på den tiden du gick på krogen?"

• Fru Cinderella

Har jag aldrig ens funderat på... ingenting, eller alltså.. ingen reaktion alls. Det är ju precis som med allt annat, inget han/jag kände för att göra just då precis som att inte vilja gå o fika eller vad som.. anser jag!

• Humma 11/8

"Det är bara tur om båda vill exakt samtidigt..."
    Om han inte vill, finns det knep att ta till om han är sjuk försöker man givetvis inte. Och om jag inte vill så känner han mig sååååå väl att han vet vad som krävs... är man bara beredd att anstränga sig lite och inte tar varandra för givet så finns det inte rum för några sura miner eller skuldkänslor!

• Lena+Mattias=sant

Inget direkt han försöker lockas lite, ibland lyckas det. Är det tvärtom försöker jag lockas och det går ofta vägen :)

Jag tycker att du ska säga till din pojkvän att din sexlust försämras av att det är stökigt hemma. Jag har berättat sådant för min sambo och det funkar.

• jocelyn

Har nog inte varit i den situationen... Ibland vill vi olika tidpunkter men det brukar gå att kompromissa. :)

• Kristina07

Råkade ut för detta igår och det irriterar mig fortfarande. Han blev sur och ville inte ens hålla om mig, och var fortfarande sur imorse.

Får nog fejka istället???
    Detta är nog bara 3e gången som jag inte velat så det kan vara nybörjar chock också...?

Några idéer hur man hanterar detta?

Jag kämpar rätt hårt med att gå ner i vikt just nu och är konstant hungrig och känner mig alldeles knasig i magen. Och allmänt irriterad eftersom jag är hungrig. Dessutom får jag huvudvärk om jag slarvar med att dricka vatten.

• sjuttiosjuan

Jag vet en grej till som störde mig idag. Min sambo kom hem och var trött och slängde sig på soffan. Vad mysigt tänkte jag och lade mig bredvid och pratade. Då säger han att han vill att jag ska sätta mig på honom (rida). Då säger jag att jag vill att han ska massera mig.

Jag menar jag blir ju inte sugen bara sådär. Särskilt när vi knappt har pratat med varandra på ett tag pga våra jobb. Han kan ju inte förvänta sig att jag ska vara sugen så fort han visar sig. Det är ju bättre att "uppvakta" mig lite med smekningar el annat först istället för att bli lite sur för att jag inte vill pang på. Blir irriterad...

• Rat

Sjuttiosjuan
    Känner igen det där .......Pang på bara. Tänder mer på ord och lite mys först

• Cornellia

Om jag inte ville när han ville?

Kanske han skulle försöka övertala mig genom att göra saker han vet att jag tycker om, men han skulle verkligen inte bli sur, inte ens om jag lät honom hålla på med "Övertalningen" en stund utan att det leder vidare :)

• mooogn

Han är van efs jag ytterst sällan vill...

Svar på tråden Hur reagerar er partner om han vill och inte du?