• 3barnsmamma

Här träffas vi som ska eller har gjort bröstförstoring

Hejsan
    Jag startar upp en ny tråd ja.
    En tråd där vi bara kan prata om allt som har med bröstförstoring att göra.
    Hoppas alla hittar hit.

Har bestämt att jag ska göra en bröstförstoring nästa sommar pga att jag ammat 3 barn och har nu bara 2 tomma påsar som hänger. Drömt å längtat efter större boobs större delan av mitt liv.
    Men nu är det dax att låta en dröm gå i uppfyllelse!!

Jag vill gärna komma i kontakt med alla Er som har gjort eller ska göra en bröstförstoring. Själv ska jag göra i Stockholm någonstans.
    Min planering:
    Konsultation nu till hösten. Operation under 1a semesterveckan nästa sommar.

Vart ska ni göra/har ni Gjort er bröstförstoring?
    Vad har ni lagt in för sort?
    Bakom eller framför?
    Hur mkt har ni lagt in?
    Komplikationer?
    Vad har ni fått för bemötande?
    Vad ska / hr ni fått betala?
    Tagit lån eller kontant?
    Sjukskrivning?

Ha en fortsatt bra dag.
    Kraaaaaaaaaaam

• Svar på tråden Här träffas vi som ska eller har gjort bröstförstoring
  • Mrsfrida

Hejsan!! =)
    kul med en ny tråd!!

Tänkte jag kunde börja med att svara på frågorna =)
    -Jag har inte gjort min operation än. Jag har tid nu den 17:e april på Citadellkliniken i Landskrona/Peter Cosmo
    -Jag ska lägga in gelehallon bakom muskeln, 400 g.
    -Bemötandet bland folk runt omkring mig, de som vet, har varit olika.. Vänner som jag trodde skulle "ta det bra" har haft väldigt mycket att invända, men också de som stöttar till max. Pojkvännen är tyvärr imot det, men det är min kropp, och ett par bröst ska inte påverka vårt förhållande.. inte negativt iaf =)
    -Jag får betala 38000, då är det med övernattning och hela kittet. Känns verkligen skönt att sova över där!
    -Jag sjukskriver mig en vecka ca. har stillasittande jobb, så det ska jag nog klara! =)

det var nog lite sammanfattande =)

mvh frida

• 3barnsmamma

Hej Mrsfrida

Jag har bestmt mig för gelehallon jag med men inte om jag ska anatomiska eller runda. Kikat på så mkt bilder, tycker det inte skiljer sig så mkt mellan runda å anatomiska. Ja min sambo var helt emot det från början, men har mjuknat lite. han förstår inte varför jag vill göra det. Men som sagt, det är min kropp å jag mår dåligt av mina små idag. Syrran sa inget förutom "mmmmmm". Arbetskamraterna får man ta itu med sen heheheh...
    Vad fick du för bemötande hos peter då?
    Kram

• 3barnsmamma

Kollade upp dessa på HSAN.
    Detta är för de senaste fom idag och 5 år bakom.
    ..............
    Akademikliniken Stockholm
    Per Heden 3 ärenden; 1 pågående, 2 utan åtgärd
    Jan Jernbeck 3 ärenden; 2 avvisade och 1 utan åtgärd
    Jonas Röjdemark 1 varning
    ......
    Eriksbergskliniken Stockholm
    Leif Perbeck 2 ärenden; 1 pågående och 1 utan åtgärd
    .............
    Kirurgcentrum Stockholm
    Ingemar Blomgren 3 ärenden; 2 utan åtgärd och 1 varning bifogas
    .......
    Plastikkirurggruppen Stockholm
    Kjell-Ove Sellström 2 ärenden; 1 utan åtgärd, 1 avvisat
    Gabriella Sellman Ingen anmälan
    ..........
    Viktoriakliniken Stockholm
    Charles Randqvist 1 ärende utan åtgärd
    ........................
    Peter Cosmo en anmälan:
    2005 (bröstförstoring). Den är lämnad utan åtgärd mot honom.
    ...................
    Jan B Wieslander har 4 anmälningar:
    1 anmälan 2003 utan åtgärd
    2 anmälningar 2005 utan åtgärd
    1 anmälan 2006 som blev återkallad av anmälaren (näsoperation).
    .................
    Finn Worm Knudsen har 3 anmälningar:
    1 anmälan 2003 utan åtgärd
    1 anmälan 2004 utan åtgärd
    1 anmälan 2006 som är pågående

• Mrsfrida

okeej =) har du bokat tid för konsultation än? vilken klinik riktar du dej mot? =)
    ja, det svåra för dem är väl att förstå varför man vill göra det, att det är för ens egen skull och ingen annans.
    Peter kändes trygg. Han var väldigt bestämd, men det var åt det positiva hållet. Verkar proffisionell. Så jag hoppas på det bästa =)
    Har varit väldigt nojig över storleken, på att det ska bli för stort o.s.v... jag har ändå gått ner 50 g från vad han rekomenderade. Han tyckte 450, men jag tar 400... 450 skulle se naturligt ut på mig, så hoppas att inte 400 blir för mkt.. =)

• 3barnsmamma

Hej Mrsfrid

Hur lång är du då?
    Jag är 172 cm lång och väger ca 60-63 kg. Jag kommer nog lägga in mellan 370-450cc.
    Hört å pratat med många tjejer som lagt in bakom muskel mellan 350-400cc, de har nästan varit lite besviken sen när svullnaden lagt sig. att det nästan blivit för lite eftersom lite av implantatet försvinner in i kroppen när man lägger bakom. Jag funderar på Plastikkirurggruppen Gabriella Sellman, Sopfiahemmet Leif Gyllbert....sen vet ja inte...hihih
    Ja det är så svårt. Men ska boka konsultation till hösten så jag måste bestämma mig under sommaren nu.
    kraaaaaaaaaaam

• Mrsfrida

3barnsmamma

Jag är 168 och väger ca 63 kg.. ganska bredaxlad eftersom jag tränar mycket. jag tävlar även i boxning, och det var jag tydlig med när jag var på konsultationen.. han sa att jag skulle kunna fortsätta att tävla...vilket är viktigt för mig. lite därför jag inte ville ha 450 också... jag tror att 400 blir bra.. visst man tänker att det kommer bli gigantiskt.. men jag vill inte att det ska se ut som två påklistrade bollar, utan proportioneligt.. Det där med storleken e svåååårt... när var det du hade tänkt att göra OP?

kram frida

• 3barnsmamma

Hellooooooooo
    Jag har tidig semester nästa sommar, tänkte ta ut 4 veckor + lite föräldradagar så i alla fall 5 veckor. Vill göra op. under 1a semesterveckan, är jag ute i god tid med konsultationen så kanske man kan lämna ett önskemål om op.tid.
    KjamKjam

• desperate housewife

Har tänkt att göra gelehallon hos Dr. Cosmo i Landskrona. Har inte varit på konsultation än, men enligt mitt egna "rispåsetest", ska jag ha 250 cc. Är inte ute efter några bomber, vill bara fylla ut mina "påsar" och att de ska sitta fast! Men när jag läser om andra, så verkar de alltid ha MYCKET mer i sina!?

• lotta49

Hejsan! Här har ni en till som skall göra OP nästa sommar.

Får mitt tredje barn när som helst och har alltid velat operera bysten. Skall också ordna konsultation till hösten och sen OP första semesterveckan sommar-08.

Har kikat närmast på Eriksbergskliniken, vill vara någonstans där jag får ligga kvar då jag bor 25 mil från Stockholm.

Har tittat på kliniker närme där jag bor men de känns inte lika bra som storstan.

Behöver även tappa en del i vikt efter denna graviditet för att kunna göra OP också. Vet inte vad mycket jag vill lägga in men skall höra mig för mer med läkaren på konsultationen.

• Misha**

Hejhej:)

Var på konsultation hos Oya på strandkliniken förra veckan. Ska kolla upp citadellkliniken i malmö/landskrona med så jag har något att gämföra och välja mellan. Så:

- Strandkliniken (Oya)alt. Citadellkliniken (Peter Cosmo)

- Gelehallon bakom bröstmuskeln

- Bra bemötande från Oya. Föreföll saklig, rutinerad och mkt kunnig. Borde dock skrivit upp frågorna innan! Svårt att komma på allt när man sitter där.

- 47 000 kr på strandkliniken för lyft + förstoring

- Pappa betalar.. Är extremt shockad!!! Jag hade inte sagt något till mina föräldrar förrän nu under påskhelgen, i rädsla för hur de skulle reagera. Jag berättade mkt genomgående hur jag mådde, vad Oya hade sagt på konsultationen och vad ingreppet skulle innebära. Har sparat pengar för det här sen jag var 18 år. (är 24 idag) Vi snackade inte mer om det under hela påsken förräns igår. Pappa sa att jag inte behövde bekymmra mig om finansieringen, utan bara se till att jag hittade den bästa möjliga behandlingen. Han sa till min syster (som undrade om hon också kunde få ett par nya bröst i framtiden när hennes ev. säckat ihop efter amning): "Om jag nu producerar två döttar, varav den ena är perfekt och den andra defekt, då är det väl fan min skyldighet att rätta till det som inte blev bra? Hur ni sen förvaltar era kroppar får ni själva stå för." Pappa är en lustig gubbe. ;)

• Pama_lija

Vart ska ni göra/har ni Gjort er bröstförstoring?
    Ska göra hos Peter Cosmo på citadellkliniken i Landskrona.

Vad har ni lagt in för sort?
    Gelehallon

Bakom eller framför?
    Bakom

Hur mkt har ni lagt in?
    350 cc blir det (Innan konsultation tänkte jag mig 275 ungefär)

Komplikationer?
    Hoppas jag inte

Vad har ni fått för bemötande?
    Mycket bra, professionellt

Vad ska / hr ni fått betala?
    38 000 Inklusive 1 års kapselbildningsförs. Övernattning m.m.

Tagit lån eller kontant?
    Kontant

Sjukskrivning?
    Tar semester..

• 3barnsmamma

Halloooo
    Kul att se fler nya ansikten här, välkommen!!

-Lotta49
    Kul att du också ska op dig nästa sommar.
    Jag ska också op. nästa sommar. Jag har också funderat på Eriksbergskliniken eftersom jag bara har hört gott å positivt om de men det lutar mer åt Plastikkirurggrupen ocg Gabriella. Hört bara positivt om henne å hennes op. och resultat, samt inga anmärkningar eller anmälningar de senaste 3-4 åren.
    Kram

• lotta49

Hej igen!

Ligger inte plastikkirurg-gruppen i Uppsala? Fått för mig det då jag läste en annan tråd i ämnet.

Svar på tråden Här träffas vi som ska eller har gjort bröstförstoring