• frökenN

Bilder från vårt bröllop!

Äntligen börjar jag få ordning på hemsidan, och nu finns det bilder för den som vill se (under "fotoalbum").

Bröllopet ägde rum i Smygehamn den 10 februari, och det var alldeles fantastiskt! Min underbare man var så fin, vigseln så storslagen men ändå enkel, och gästerna så härligt engagerade!!! Festen blev superlyckad (STORT tack till Marcus och Jelena på Köket och havet som fixade en fantastisk buffé), och vi fick höra både det ena och andra om vad gästerna hade haft för sig i bastun på natten ;)
    Vi, däremot åkte till hotellet rätt så tidigt (vid ett-tiden på natten), för vi ville ju vara tillsammans och kunna... prata om allt som hänt. En fantastisk dag som fortfarande finns med oss i våra tankar. Alla var så underbara, glada och hjälpsamma. Härliga, roliga och rörande tal fick vi, och massor av spontana upptåg.

Stort lycka till till alla blivande brudar och brudgummar där ute. En fantastisk dag väntar er!

Bilder finns på:
    ahlqvistarna.weddingannouncer.com

• Svar på tråden Bilder från vårt bröllop!
  • frökenN

Tack så mycket! Vi ska försöka få in lite fler foton från festen och så, men det tar sin lilla tid...

• Lina_K

Vad vackra ni var! Stort grattis!

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Ni är jätte fina
    Grattis

• BT brud

Va fina ni var , klänning var superfin passa dig perfekt!!!

• frökenN

Jag säger bara: Hurra för e-bay!

• her majesty

SÅ FINA!!!!!! Grattis!
    Måste bara få fråga vart du fått tag på den vackra stickade överdelen du hade på dig utanför kyrkan, jätte vacker!!

• frökenN

Det är faktiskt mamma som stickat den! jag ska hälsa henne att du tyckte den var fin, så blir hon glad!!!

• her majesty

Det får du göra, tyckte verkligen om den!! ;)

• jagärsåkär

Grattis!

Ni var jättefina! Jag blev inspirerad av två saker som jag tror jag kommer "kopiera" faktiskt: dels brudbuketten! Det var jättefint hur du bär den och själva buketten i sig! Var det krångligt? Är du nöjd med den? Vad kostade den?

Dels tycker jag ditt hår var kanon! Vill själv ha utsläppt fast lite festligt. Och snedlugg... Jättefint! Hoppas det är ok att jag snor idéer...

• Bruden06

Ni är jättevackra!! Grattis.

• frökenN

Absolut ok att kopiera hur mycket du vill! Kul att du tyckte om buketten och uppsättningen!

Jag blev supernöjd med buketten. Den kom till i samråd med floristen. Jag visste bara att jag ville ha vita tulpaner, videkvistar och ljusrosa ranunklar. Det var floristen som tyckte att just den formen skulle passa bäst till klänningen (en dropp-formad bukett hade tex förstärkt höfterna på mig eftersom jag hade sjöjungfruklänning), och att det var fint med gräs i. Sedan hade hon lagt till pärlor i ranunklarna och låtit en av tulpanlökarna vara kvar. Snyggt, faktiskt. Det var inte alls besvärligt att hålla den, tvärtom kändes det väldigt naturligt att ha den så där över armen istället för att hålla i en "hållare".

Håret var inte heller riktigt min förtjänst... Där berättade jag för frissan att jag ville ha det STORT bak, men inte uppepå och lite rockigt. Luggen visste vi inte riktigt hur vi skulle göra med, det såg vi under tiden att det passade bäst med snedlugg. Det syns nog inte så bra på bilderna, men hon la in lite flätor här och var och hade olika storlekar på lockarna, så att det inte blev för tillrättalagt. Jag blev supernöjd, frisyren höll HELA natten! Just frissan och floristen var sådana underbara människor som verkligen tänkte till och kom med egna förslag. Det uppskattades VERKLIGEN!

Och ursäkta för alla ;) ;) som dykt upp lite varstans!

• frökenN

Jag betalade 700 kr för min bukett och makens corsage. Bra med bröllop på landet!!! :)

Svar på tråden Bilder från vårt bröllop!