• airotciv

Fettsugning av "kärlekshandtag"

Hej!

Är en tjejsom är normalviktig och tränar ca 3 gånger i veckan. Jag skulle säga att jag har en tränad kropp då jag är 165 cm och väger 55 kg. Men hur jag än kämparså blir jag inte av med mina lovehandles.

Jag stör mig verkligen på dem då de hänger över jeansen och gör att alla tajta tröjor ständigt glider upp. Dom gör också att jag ser kraftigare ut än jag är!

Skulle vara intressant att höra om någon här har gjort ett liknande ingrepp och vad ni tyckte om resultatet. Jag har varit på en konsultation och kirurgen sa att han skulle ta bort 3 dl på varje höft...

Alla svar är uppskattade!!

• Svar på tråden Fettsugning av "kärlekshandtag"
  • Lena+Mattias=sant

Det låter intressant. Sa han något om pris?

• airotciv

Det skulle kosta 18 000:-

• desperate housewife

Det var väl inte så farligt dyrt, eller? Kanske något man ska tänka över ........

• alexaa

jag e i precis samma sits!! E 165 och väger 56-57..men mina kärleksbullar e helt enorma=)haha ja hatar dom!! e lite rädd för att gå till en doktor o fråga..känner mig dum för ja e ju inte "tjock"... har du pratat med en kirurg om det?? vad sa han??

• airotciv

Jag har talat med en kirurg och han sa att fettsugning bäst lämpade sig för smala personer med områden av extra fett..... som jag då! Var det nåt mer du undrade?

• orkideen

känner igen problemet jag är 178cm väger nu 65 men var ett tag på 60 under tiden jag ammade men även fast jag var smal så fanns love handsen där och jag inser att jag nog aldrig blir av med dem om jag inte tar till kirurgi men det känns också lite skrämmande.Dom förstör så mycket på kläderna.

• Apricos

airotciv

Vilken klinik var du hos och är det även magen eller bara sidorna de suger ut för 18,000

• Simsalabim

Jag ska ta bort lite på insidan av låren, (ngt jag haft komplex alltid! har en genetisk fettbulle där..) ska även ta kärlekshandtagen på rygg/höfter och lite på midjan och magen. OCH göra ett bröstlyft!! Hurra!! har ALDRIG varit utan BH sedan jag var 17. Så fort jag stiger upp ur sängen tar jag på en bh under nattlinnet, avskyr att vara utan! det ska bli en sådan befrielse! Jag är normalviktig (169/60) och har hunnit fylla 41 så jag är SÅ glad att jag faktiskt ska få bli fin på gamla dar..;)
    Någon mer som gjort lyft och/eller lipo?

• pickolina

airotciv - Hmm, vilken kirurg och vilken klinik undrar jag? Jag har gjort en massa olika operationer och bland annat flera fettsugningar och i princip alla seriösa kirurger tar max bort 3-3,5dl per gång pga hälsoriskerna. Så om kirurgen planerar på att ta bort sammanlagt 6dl vid ett tillfälle så början man ju undra..

Hur som helst, för att svara på din fråga. Jag är jätte glad över att vara av med mina lovehandels för dom störde mig enormt, men jag skulle nog aldrig rekommendera någon en fettsugning. Min erfarenhet är att resultatet inte blir naturligt eller bra. Många gör det och blir jätte nöjda men det är en risk man får ta. Jag har fått en mycket snyggare siluett och därmed bättre självförtroende, men det är inte jämnt, naturligt eller snyggt om man kollar under kläderna. Tyvärr!

Men eftersom du är smal för övrigt och enbart vill ta bort dina lovehandels så kan det nog bli väldigt bra, så länge du inte räknar med ett perfekt resultat. Dvs att det blir 100% jämnt.

• pickolina

Kanske ska lägga till att jag var 163cm och vägde 50kg (vältränad) första gången jag gjorde en fettsugning. Dvs inte alls överviktig på något sätt. Andra gången var jag lite mullig. Men resultatet blev ojämnt oavsett grundvikten och man kan aldrig räkna med ett jämnt resultat när man fettsuger, tyvärr. Sedan är det väl frågan om vad man själv tycker och tänker, vilka krav man har osv...

Svar på tråden Fettsugning av "kärlekshandtag"