• Camill­a 07
    Äldre 28 Mar 22:20
    5756 visningar
    26 svar
    26
    5756

    Ny Skottorp-tråd!

    Vad säger ni om en tråd för oss som ska gifta oss i Skottorp alternativt ha festen på Skottorp Slot?!?

    Vi var ett par stycken som pratades vid innan jul, men sedan dess har det varit tyst!

    Hur går det med er planering? Vi ska gifta oss 1/9 och inbjudningarna har just skickats ut. Fotografen är bokad, klänningen köpt etc. Just nu försker jag hitta något kul transportmedel - kanske någon som har något bra tips?

    Trevlig kväll på er!
    /C

  • Svar på tråden Ny Skottorp-tråd!
  • 11/8
    Äldre 23 Apr 15:44
    #0

    Hallå tjejer!

    Jag o min kille ska gifta oss på Skottorp 11/8. Vi vill också ha överdrag till stolarna, så jag kan absolut vara med på en gemensam insats. Har ni koll på om man kan hyra någonstans, eller ska vi satsa på att få Ingmari att köpa in det?

    En annan sak jag tänkte på var hur ni hade tänkt göra med dansen. Vi skulle vilja ha den i stora rummet, men nu säger Ingmari att man måste ha det i lilla rummet bredvid. Hur hade ni tänkt göra?

  • 4/8
    Äldre 23 Apr 15:55
    #0

    Till oss sa hon att vi kunde ha den i samma rum där vi har middagen. Det var hennes förslag. Men det kanske beror på hur många ni ska vara. Hon kanske menar att det blir trångt om bandet ska vara på samma plats där borden och middagen är.

  • 11/8
    Äldre 23 Apr 16:08
    #0

    Vi kommer nog att vara ca 75. Hur många är ni?

    Vi hade nog tänkt bryta bord efter middagen, så det borde inte vara något problem. Däremot pratade hon om att väggarna måste skyddas...

  • Camill­a 07
    Äldre 26 Apr 20:24
    #0

    Vad kul att det är lite liv i denna tråd!

    Vita rosor med limegrönt inslag låter fint tycker jag! Vet du (4/8) vad den sortens rosor kallas?

    Vad gäller kläder, så fick jag hem min klänning häromdagen!! Sååå kul! Känns plötsligt väldigt verkligt att man ska gifta sig! Skor har jag inte direkt letat efter ännu .. vad har ni köpt för skor? Ska ni ha ombytesskor till kvällen? Vad ska era killar ha för kläder?!

    Jag är defintivt med på vita överdrag till stolarna!!!

    Vad gäller dans, så tror jag att AnnMarie även sa till oss att vi kunde ha dansen i samma rum som borden. Om man bara flyttade borden lite.. (Vi blir 50-60 pers) Fast vi funderar nog ändå på att ha dansen i lilla rummet, har inte bestämt oss ännu ...

  • Camill­a 07
    Äldre 26 Apr 20:26
    #0

    Den 2:a smileyn i mitt föregående meddelande var inte riktigt meningen ... Skulle ju vara en fråga till signaturen "4/8" .. men en åtta och en parantes blev visst sammantaget en smiley.

  • 4/8
    Äldre 26 Apr 21:06
    #0

    Jag vet inte vad rosen heter, men floristen kallade den lime-ros eller ngt i den stilen. Jag kommer inte riktigt ihåg. Minnet är bra, men kort. Blir rädd för mig själv ibland...

    Jag fyndade skor förra veckan på Hanna Morris. Hon hade köpt in ett större parti skor och hade därför bra pris på dem. Som tur var så har jag lite mindre fötter så stl 36 fanns kvar, men stl 39 var slut sen länge. Skorna är ivory, siden skulle jag tro. Släta och enkla, en typisk bröllopssko tyckte jag, men de var faktiskt sköna. För övrigt var personalen på Hanna Morris helt underbar!

    Jag tänkte att jag kanske kan ringa och prata med Fru Uri-Muller på Skottorps slott i morgon och höra vad hon säger angående att inestera i stolsöverdrag. Kanske nappar hon på förslaget, men jag meddelar imorgon vad hon sa. Om jag inte kan få henne till att "investera" kanske det är fler som kan ringa och fråga samma sak...

  • 11/8
    Äldre 27 Apr 12:13
    #0

    Klockrent!

    Jag ska eventuellt ner och kolla igen på lokalen till helgen, så jag kan också lägga in ett önskemål om stolsöverdrag... Det vore ju toppen om hon kunde fixa det! Tror ni att sådan överdrag finns att hyra någonstan om hon inte skulle gå med på det?

  • 4/8
    Äldre 3 May 10:46
    #0

    Jag har fortfarande inte fått ngt svar på min mejl angående stolsöverdrag. Får väl ringa till henne!

    Vi har i alla fall beställt min ring nu och det känns jätteskönt att det är fixat.

    Vi har hunnit med en del de senaste dagarna; pratat med prästen och bokat in ett möte, bestämt in- och utmarsch, pratat med kantorn samt pratat med vaktmästaren för kyrkan. Nu känns det som att vi kan ligga lågt några veckor till!!

  • Camill­a 07
    Äldre 17 May 22:13
    #0

    4/8 - vad ska ni ha för ut- och inmarschmusik?! Ska ni gifta er i Skottorp kyrka? Det ska vi och jag undrar hur det ser ut där (det var ett tag sedan vi vär där) .. Finns det vaser på varje bankrad så att man kan sätta blommor? Vi har själv inte besämt någon särskild präst och undrar då hur det fungerar - tar prästen kontakt med oss eller ska man själv ringa?!

    En fråga till er alla - vad ska ni ha för transport mellan kyrkan och slottet? Vi funderar på att försöka få tag på en veteranbil, men det är inte helt lätt ...

    Har ni förresten bokat något rum för bröllopsnatten? Vi funderar på Skansen i Båstad!!

  • 4/8
    Äldre 20 May 19:52
    #0

    Camilla 07

    Vi ska gifta oss i Ysby kyrka, det är min dopkyrka och vi kommer att åka en veteranbil till slottet. Det är en kusin till min pappa som har bilarna så det är antingen han eller hans son som kör. Min bror hade dem på sitt bröllop och det var en jättefin bil.

    Vi har bokat rum på Skansen i Båstad på bröllopsnatten, det blev minisviten i annexet. Jag tyckte inte att de var så tillmötesgående på hotellet till en början, de hade t.ex. inga dubbelsängar vilket jag tycker är konstigt. Men när jag förklarade närmre vad vi ville ha så var de jättegulliga och sa att de skulle fixa champange.

    Har ni andra funderat mer på dukning och allt annat som ska pyntas?

    Jag fick förresten svar från Fru Uri-Muller och hon sa att hon skulle kolla upp stolsöverdragen men kunde inte garantera ngt.

  • 4/8
    Äldre 4 Jun 14:48
    #0

    Var har alla tagit vägen?

  • 070908
    Äldre 5 Jun 18:12
    #0

    Hej!

    Jag ska också gifta mig på Skottorp (8 sep om det inte framgår av min signatur :) ). I alla fall är även jag väldigt intresserad av stolsöverdrag. Är det någon som vet hur det går?

  • 4/8
    Äldre 7 Jun 07:28
    #0

    Jag har precis fått mejl av Ing-Marie och hon kunde få tag på stolsöverdrag och de skulle kosta ca 30kr stycket.

  • Mois
    Äldre 7 Jun 15:41
    #0

    Tycker det är lite trisst att hon tar betalt 30 kr st.
    Man betalar redan dyra pengar för hyra av slott + kök. Ska man dessutom betala 3 000 kr för att det är fula stolar?

  • Camill­a 07
    Äldre 14 Jun 20:36
    #0

    30 kr... Jag tycker oxå det är lite väl dyrt faktiskt .. Det är som Mois säger, vi betalar ju redan mycket för hyra av slott och kök!

    Vad ska ni ha för mat? Ska ni anlita Maggan? Någon som har någon idé om vad ni ska äga?! Vi ska träffa henne i början av juli och diskutera menyn.

  • 4/8
    Äldre 18 Jun 16:31
    #0

    Vi var på slottet i fredags och bestämde oss för att betala pengarna för att få stolarna att se lite bättre ut och passa in med allt annat. Vi tänkte att vi gifter oss bara en gång så det kan vara värt det för helheten.

    Vi ska inte ha Maggan. Vi har istället anlitat en kille som min bror känner och det verkar kanon. Han är jättetrevlig och vi har pratat med honom mycket och han har alltid tid för oss. För några helger sedan provlagade ha efterrätten åt oss, vilken för ovrigt var jättegod, och kommer med små tips och idéer som vi aldrig hade tänkt på själva annars.

    När ska ni andra gifta er. Vi spikade menyn igår och idag gick osa ut, så nu är det bara att sätta sig och skriva vigsel- och festprogram samt menyerna.

Svar på tråden Ny Skottorp-tråd!