• softhi

Nu är man fru!

Nu är man fru! I lördags var vår stora dag, synd bara att dagen försvann så fort. Är det nån som vet hur snabbt ens nya efternamn kommer in i alla register eller måste man ringa runt till allt och alla?

• Svar på tråden Nu är man fru!
  • Mrs. 170307

Grattis!!

Fick pappret från skatteverket igår (10 dagar efter vigseln) men det är nog lite olika... Frågade på banken men de sa att de uppdaterar personuppgifter en gång i veckan och om något har ändrats får man besked automatiskt. Mycket smidigt tycker jag.

• 2007-03-24

softhi,
    Grattis!! Här finns en nybliven fru till Samma dag gifte vi oss! Jag är ledig denna veckan och går hemma och myser.. =putsar fömster, städar källaren mm
    Men det är skönt att göra lite vårfint hemma.

• softhi

2007-03-24

Grattis själv! Hade ni lika fint väder som vi hade? En veckas ledigt skulle inte sitta helt fel men vi ska på solsemester i mitten av april.
    Gick allt som ni hade planerat?

• 2007-03-24

softhi,
    På morgonen kl 6, när jag skulle till frisören var det grått och fuktigt ute, men under de fem timmar jag satt och fick håret fixat letade sig solen fram, men inte var det varmt..
    Nästan allt gick enligt planerna, förutom att jag blev lite sen från frisören och vi hann inte riktigt med att ta bilder som vi tänkt. Men annars gick allt så himla bra
    Gick förresten in på skatteverkets hemsida, tittade på personbevis till pass och körkort.. och mitt nya efternamn var redan där

• jagärsåkär

grattis!! Ingen aning ang papprena...

• novali

Grattis! Jag vill se bilder! :)

• anNea

Grattis!
    Det tog nio dagar innan mitt nya efternamn var registrerat hos skattemyndigheten.

Begär att få en massa personbevis hos skattemyndigheten att skicka till alla; arbete, skola, bank, hyresvärd och så´nt.

Vägverket skickade ut papper en vecka senare, så man kunde ändra körkortet, annars får man ändra allt själv.

• Frida82

anNea
    Hur mycket kostar det med att fixa nytt körkort?

• Fru Cinderella

anNea

Kanske en dum fråga men varför ska man skicka personbevis till höger och vänster?

• Fru Cinderella

softhi

STORT GRATTIS föressten ;)

Svar på tråden Nu är man fru!