Vi har gjort som så att vi gjorde upp en budget för vad vi ville ha och ungefär vad det kostade, la ihop allt och sen delade vi summan på tre (1/3 betalar vi, 1/3 betalar mina föräldrar och 1/3 betalar min m2bs föräldrar) Detta tyckte vi var bra, visserligen ska vi inte ha nåt jättedyrt bröllop.. Har försökt snåla var det går, det finns mycket!! Vi landade kring 60.000:- så vars 20.000:- per par, detta är rimligt tycker jag. Vi blir ca 70-80 gäster och har det mesta till vår dag, catering, fri bar med massor av drinkar, limo att åka i, fotograf, dekorationer till vår lokal(som bara den gick av på 3000
, blommor... ja det mesta, har inte valt bort något direkt, dock så har vi försökt hitta billigare varianter på allting, köpte klänningen begagnat, köper spriten i tyskland, har handlat mycket dekorationer på IKEA osv. Att spara 4000:- per person och månad hade aldrig vår ekonmi klarat, jag pluggar för tillfället och är under 25 så min "inkomst" från csn är inte mycket att hurra för även om jag både har lån och bidrag, räcker till huslånet varje månad och möjligtvis 1000:- över... så nä det hade aldrig gått... men men, det är väl olika för alla... Vi bestämde datum, kyrka och lokal drygt 1 år innan så vi har kunnat köpa lite varje månad då blir det inte så dyrt i slutet...