• lindza

Dyrt eller??

Nu har jag hittat servetterna jag vill ha. 100st Kaffeservetter i vanilj 24x24, och 100st middagsservetter i avokadogrön, dunilin 40x40. Ska trycka våra namn, datum och en klichebild. Totalt skulle detta kosta mig 700:- (7:- för kaffe& middagservett)+ postens avgifter. Känns lite dyrt tycker jag. Vad tycker ni? Vad betalar ni för era sevetter?

• Svar på tråden Dyrt eller??
  • Gerda

Då skulle jag hyra linneservetter för de pengarna.

• Kaffemoster

Vi hade jättefina linnedukar med linne servietter .. tycker också att det är finare än servietter med tryck ...
    Fast det var ju inte vad du frågade .. Dyrt?? Ja, det tycker jag ...

• M23

Varifrån ska du beställa? Jag har också funderat lite på att trycka egna servetter som ett tillägg till linneservetter. Har inte riktigt koll på priserna än, vilka butiker/internet-sidor kan du rekommendera?

• brud  nästa år

Jag skulle nog hyra linnéservetter om jag var du. De andra ser lite vardagsaktiga ut tycker jag.

• lindza

Jag har varit inne på Kattis produktion pch på calligrafen. Kattis produktion har dom servetterna som vi vill ha. Både till färg, storlek.

• Lainan

Vi betalar ungefär samma som ni, per servett, fast vi beställde 60 av varje.

Visst, det blir ju några hundralappar, så det är upp till var och en att avgöra om det är för dyrt eller inte. Vi anser att det är värt det, i det stora hela är det inte så mycket pengar. Vi har sparat in på andra områden och tycker att vi har råd att unna oss dessa servetter som vi vill ha.

• jagärsåkär

700 känns som en rätt stor slant...

Men om ni kommer uppskatta servetterna så kör på! Själv försöker jag förbjuda mig själv såna saker... Har så lätt att falla för frestelsen men kanske egentligen inte ens tänker på detaljerna sen när stora dagen är där. Och det blir många såna kostnader till slut. Men som sagt: känns det rätt och kul så kör!

• Daia Gräddnos

IKEAs vita "vävda" tygservetter (i bomull och polyester) kan kanske va et alternativ? Vi betalde 300kr för över 60 stycken, blev billigare för oss enn att hyra linneservetter, och då kan vi ju tvätta dom och återanvända dom.

• abkn

Vi köpte våra för 700 :- kaffe och middags servetter med namn ,datum och brudparstryck.Jag blev supernöjd du kan kolla här www.familjeliv.se/hem/abkn/galleri.php

Det ät tyvärr lite dålig bild kameran börjar gå sönder tror jag:(

• M23

abkn- var köpte du era servetter?

Svar på tråden Dyrt eller??