• erik26

Var ska man förlova sig? Tips?

Jag och min flickvän ska förlova oss inom kort i Stockholm. Men jag behöver tips på en romantisk plats. Jag funderar på någonstans i gamla stan. Nån som vet nån toppenplats där?

• Svar på tråden Var ska man förlova sig? Tips?
  • jagärsåkär

Mitt tips är att förlova sig på en plats där man inte skulle hamna igen slumpartat. En plats som alltså kan bevaras som speciellt, inte en restaurang ni passerar varje dag eller så...

Gamla stan är perfekt för där "hamnar" man oftast inte om man inte själv ser till att åka dit. Ett urmysigt café vid stortorget är kaffekoppen med gamla stenvalv, där hade jag gärna velat förlova mig. (stället bredvid älskar jag också men det är ett gay ställe! Heter chokladkoppen. )

Annars finns det fina restauranger där, undvik Västerlånggatan som är turistigt bara och har dåliga restauranger generellt sett. Marskatten (eller vad det heter) är en bra o fin+ mysig restaurang där i närheten, kommer inte ihåg exakt var. Lycka till!

• Joleen

Annars kan ni ju göra i ordning en pic-nickorg med champagne, frukt och någon lätt mat som man kan äta med fingrarna t ex och göra en utflykt till en mysig plats utomhus. Vid vattnet, i skogen, vid någon vacker byggnad/ruin t ex. Lite mer ovanligt

• brud 070901

Joleen: bra förslag!!! det var exackt så vi gjorde. packade en mysig pickninck korg och åkte ut i skärgården..

• erik26

Det blev så här. Har bokat ett rum på victory hotell i gamla stan. En svit med jacuzzi. Så det blir nog en nakenförlovning i jaccuzin med champange och bubbelbad :)

• Fru Henax
    Låter helt perfekt! Och GRATTIS i förskott!
Svar på tråden Var ska man förlova sig? Tips?