• AgnetaH

HJÄLP!! Inga presenter....

Vi vill verkligen inte ha någonting i bröllopspresent från våra gäster och detta måste på något vis komma fram på ett snyggt sätt i inbjudan... Finns det någon som kan tipsa om hur man kan skriva det så att folk inte tar det på fel sätt... ???

• Svar på tråden HJÄLP!! Inga presenter....
  • Tizzeltazz

skriv att deras närvaro är den största gåvan och att ni därför inte önskar er ngt mer :)

• AgnetaH

TIsseltazz: Guuuu va bra!!! Tack så jättemycket! Det kändes mycket bättre än det vi hittils har kommit på! Underbart!

• Tizzeltazz

då den största gåvan är att se er här
    önskar vi ej se att ni på presenter bär

;)

• Tizzeltazz

om ni kommer är det oss en ära
    så glöm tanken på att då presenter bära
    er närvaro är allt vi vill ha
    som kom tomhänta - det går bra!

:)

• Tizzeltazz

er närvaro blir vår största gåva
    så inga mer presenter - lova!

• AgnetaH

Tizzeltazz: Jag misstänker att du är ett geni! Tack så otroligt mycket för tipsen!!!

• Pepparmyntan

Jag misstänker dock att de flesta nog kommer att ta med sig någon liten gåva iallfall. Det kan kännas konstigt för många att gå på bröllop utan att ta med sig något. Önskar ni er inget alls, inte heller någon upplevelse eller något sådant?

• hedros

Om ni verkligen inte önskar er nåt alls, så varför inte göra som jag sett andra brudpar föreslå här på BT: en donation till välgörande ändamål (nåt ni känner tilltalar er) om gästerna absolut vill ge något?

• AgnetaH

Vi vill verkligen inte ha något... Folk lägger ner rätt mycket pengar på att komma till bröllop ändå... Vi vill bara att de ska komma och festa och ha roligt med oss. Jag har också tänkt att de förmodligen kommer komma med något ändå... Är de dumt att föreslå vin i så fall, på nåt skojigt sätt i inbjudan... Vet inte....

• anne på grönkulla

Ni kan avsäga er presenter men som sagt ovan lär många ha med sig nåt ändå - det var iallafall vår erfarenhet. Vi gifte oss utomlands och både många (men inte alla) i familjen som kom med oss dit kom ändå med presenter och många som inte var bjudna skickade också nåt. Vi lyckades iallafall se till att de tyngre sakerna inte togs med på resan utan överlämnades efteråt!

Hintar om vad folk bör ge i inbjudan kommer tolkas som en önskelista - bättre då att någon närstående kan sprida ryktet om vad ni vill ha om de ändå inte vill komma tomhänta.

• Tizzeltazz

AgnetaH
    oh man tackar :) lycka till men som de visa damerna ovanför sagt så finns risken för presenter iaf... vet att jag skulle känna mig fånig över att gå tomhänt till ett bröllop och ta med något litet...

• Tizzeltazz

om ni till vårt bröllop tänker ila
    snälla låt plånboken vila
    för inget vin, inga blommor, inga paket
    är bättre än gemenskapens sällhet

er närvaro är allt vi hoppas få
    presenter vill vi ingen ska tänka på
    OBS det är inget skämt ej heller ett test
    det är _er_ vi uppskattar mest!

...fick bara lust att rimma igen... denna gång med mer betoning på inga presenter ;)

Svar på tråden HJÄLP!! Inga presenter....