• LukasU
    Äldre 22 Mar 14:47
    56937 visningar
    22 svar
    22
    56937

    Gravyr i förlovningsring?

    Nu har vi efter många turer bestämt oss för att gå tillsammans och titta på förlovningsringar. Hur ska vi göra med texten i ringarna? Vilket datum ska vi skriva? Ingen har ju friat direkt.

  • Svar på tråden Gravyr i förlovningsring?
  • Foxi
    Äldre 23 Mar 18:58
    #0

    Min kille friade och jag fick min ring. Den var tyvärr för stor, så jag fick lämna in den på förminskning. Då passade vi på att skriva in förlovningsdagen samt en bibel vers. Vi tyckte att vi ändå vet vad vi heter så det behöver inte så i ringen. Jag kommer dock i min vigselring skriva in båda namnen. Om det får plats vill säga, har så smala fingrar.

  • septem­ber22
    Äldre 23 Mar 20:13
    #0

    Vi skrev inget datum, bara varandras namn på kanten av ringen. Han friade på nyårsafton men hade inte köpt några ringar, tyckte att jag skulle få vara med och bestämma. Vi tycker att vi förlovade oss då när han friade och jag sa JA på nyår. Men vi fick "grattis till förlovningen kort" och förlovningspressent av släkten när vi fått ringarna i början av mars, så dom tyckte nog att vi förlovade oss då :)

  • jocely­n
    Äldre 24 Mar 03:17
    #0

    Vi förlovade oss på vår årsdag och beställde då ringarna. Inskriptionen lyder "N hjärta N datum/månad/år". Det känns lagom och bra. Inget för avslöjande men samtidigt mysigt att se det där hjärtat.. tycker vi!

  • ¤Flick­an¤
    Äldre 26 Mar 17:27
    #0

    Vi kommer antagligen skriva
    Mitt hjärta är Ditt X/X -07

    Vi tar det datum vi kommer byta ringar.. För det va typ två år sedan min pojkvän tog upp ämnet.. Men har inte känt mig mogen för det förrän nu..

    Lycka till!

  • SadPsy­choBit­ch
    Äldre 26 Mar 22:21
    #0

    I min ring står det
    K "hjärta" M 020606

    I hans ring står det
    M "hjärta" K 020606

    "hjärta" ser ju ut som ett hjärta då naturligtvis =)

  • ¤Flick­an¤
    Äldre 26 Mar 22:23
    #0

    Det va jätte fint det också!

    Tycker ni att man kan skriva Mitt hjärta är Ditt.. eller säg vad ni tycker!

  • prinse­ssan_
    Äldre 14 Jun 18:44
    #0

    Jag tycker att "Mitt hjärta är ditt" är bland det finaste jag har hört. Verkligen.
    Så fint att jag funderar på att ha det i våra förlovningsringar. Om det är okej ;)
    Annars är alltid "Namn hjärta namn" fint också, men inte alls lika unikt.

  • toujou­rs
    Äldre 16 Jun 12:44
    #0

    Vi skrev in ett varsitt meddelande i våra ringar och avslutar med hjärta och vårt namn. JaG skrev: Vill vakna med dig "hjärta" Kristina "hjärta" Vad pojkvännen skrivit vet jag inte än. Vi beställde ringar tillsammans så får vi läsa meningarna när vi förlovar oss. Fria ville pojkvännen göra på mer traditionellt vis men han ville att jag skulle vara med välja ringar.

  • Shanni­e
    Äldre 16 Jun 12:54
    #0

    I våra står det "Din XXXX - Juldagen XXXX" eftersom juldagen alltid infaller på samma datum skrev vi inte ut datumet!

  • rosesa­rered
    Äldre 16 Jun 13:45
    #0

    Vi skrev datumet för frieriet för det kändes som att vi var förlovade fast utan ringar sedan den dagen.
    Såhär står det i våra ringar: 16/2 Aldrig utan dig namn.
    Tycker att "Mitt hjärta är ditt" är jättefint att skriva i förlovnings-eller vigselringar:)
    Vi funderade även på att skriva "Kärleksband" eller "Utan tvivel", fast det tyckte inte min sambo att var så mycket vi.

  • Äldre 30 Nov 19:08
    #21

    Vi har inte gravyr i våra ringar då det bivit fel jämt i våra förra ringar ????. Men vi vet ju för oss själva att vi älskar varandra

    Vi har bytt då den sista var för stor för mig o sedan den första obekväm ????????

  • Äldre 30 Nov 19:45
    #22

    Även detta en gammal tråd.


    Kolla gärna datumet innan ni svarar i trådar, även om dom ligger på första sidan. Dom kan ha blivit uppdragna av en spammare eller en som vill sälja saker.

Svar på tråden Gravyr i förlovningsring?