• mammaK
    Äldre 21 Mar 23:52
    4507 visningar
    37 svar
    37
    4507

    Gotlandstråd inför sommaren 2007 del 3

    Hej! Senaste tråden är stängd för svar så jag startade en ny för jag hittade ingen ny.

  • Svar på tråden Gotlandstråd inför sommaren 2007 del 3
  • Gutan
    Äldre 5 May 11:30
    #0

    mammaK

    Hur hittade ni honom :)
    Skall ni bara ta porträtt med honom eller skall han göra dokumentär-struket också?!
    Har du hans mail/hemsida eller andra kontakt uppgifter?
    Får man fråga vad ni beräknar betala och vad som ingår.
    Jag sitter och klurar på vår budget och har dålig koll på vad saker och ting kostar :)

  • mammaK
    Äldre 6 May 22:04
    #0

    Vi hittade honom för att han bodde granne med min sambo. Han har precis startat upp sitt företag så jag vet inte riktigt vad han tar, vi fick ett kanonpris på 1200 kronor och då gör vi "bara" porträttbilder efter kyrkan, men han är nog inte omöjlig. Priset vi fick var 1200, men han skulle öka det när han blev företagare, så har du tur så kanske du med får kanonpris.
    Mobil 076-1077038 och Tel. 0498-277111 är numrena jag har till honom.

  • Gutan
    Äldre 7 May 15:26
    #0

    Tack mammaK!
    Har du sett nått som han fotat innan?
    Referensmaterial eller så? :)
    Det känns altid som en balansgång mellan att inte vilja betala en förmögenhet och få bra grejer. Du vet lokal, mat, klänning, foto, tårta, osv..
    Det var i augusti som ni skulle gifta er va? Bor du på ön, eller sitter du som jag på fastlandet :)

  • mammaK
    Äldre 8 May 15:13
    #0

    Gutan
    Jag bor på ön.
    Min sambo har sett bröllopsfoton han har tagit och sa att dom var jättefina, minst lika fina som hos Hemlin eller Bildvision. Och jag litar på min sambo, konstigt annars=)

    Ja, precis, bröllop kosar ju ändå så man vill inte ha dåliga saker. Jag ska kolla om jag kan få tag i bröllopsfoton han har tagit och kan isåfall maila dom till dig.

  • Gutan
    Äldre 9 May 16:52
    #0

    Det vore super gulligt om du vill göra det. Åter kom isf så får du mail adress.

  • mammaK
    Äldre 9 May 21:03
    #0

    Jag har ännu inte kollat men jag fixar det inom den närmaste tiden. Mycket att stå i nu=)

  • Gutan
    Äldre 10 May 21:27
    #0

    Tack!

  • mammaK
    Äldre 11 May 09:36
    #0

    Ett tips till er som bor på ön eller är här i helgen:
    På söndag (13:e) i domkyrkan kl 19 på kvällen är det bröllopsspecial. Dom kommer spela vigselmusik och alla är välkomna. Såg annonsen och tänkte säga till er.

  • mammaK
    Äldre 13 Jun 22:56
    #0

    Hur går det för er gotlandsbrudar??

  • Gutan
    Äldre 14 Jun 08:57
    #0

    Tack bra... eller det ligger lite på is just nu. Jag har tappat lusten lite och behöver nog bara göra nått annat. Men eftersom det är nästa år så behöver vi inte stressa. skall nog ta upp planneringen igen efter sommaren.
    Hur går det för dig då - det börjar ju närma sig med stormsteg. tycker tiden går så fort :)

  • PennyJ­enny
    Äldre 14 Jun 09:00
    #0

    Det är ganska lungt här, det som kan ha fixats är fixat och resten går inte att göra något åt fören det kommer närmare själva bröllopsveckan.

    Jag går mest runt och längtar efter bröllopsresan jag...*s*

  • Lilla Skutt 76
    Äldre 14 Jun 09:04
    #0

    Hej på er!!!

    Vad kul att hitta en Gotlandstråd här! Är själv boende på ön och gifter mig den 14 juli så det är en månad kvar idag! Det börjar bli mycket att fixa eftersom det är dags att spika alla beslut me blommor, frisyr etc. Nu får vi bara hoppas på hyfsat väder. Är det fler som börjar bli nervösa? Jag har börjat drömma otroliga drömmar på nätterna (som att jag precis ska sätta på mig klänningen och inser att den är kolsvart!)

    Kramar

    Lilla Skutt 76

  • Mimi_
    Äldre 14 Jun 21:16
    #0

    Hej på er,

    Ja då var jag gift.
    Vi gifte oss i lördags i Fröjel kyrka.
    Vigseln var helt magisk.Prästen Doris var helt underbar.
    Middagen och Festen hade vi på pensionat Warfsholm.
    Solen sken hela dagen, allt var verkligen perfekt.Vi fotades efter vigseln och det skulle jag nog rekommendera att göra. Såååå avslappnat.
    Hela dagen/kvällen var så Mycket bättre än vad man hade hoppats på.
    Vill bara säga att ta vara på dagen och njuuuut.

    Kramar

  • gota
    Äldre 15 Jun 08:24
    #0

    Grattis Mimi_!

    Vad roligt! En liten fråga; hur upplevde du Warfsholm? Har bokat den men är som sagt lite nyfiken på hur lokalen, personalen mm är!

  • mammaK
    Äldre 15 Jun 10:02
    #0

    Grattis Mimi_!!!

    Här börjar det med bli ganska nervöst, jag börjar få panik med min klänning... som inte ens är påbörjad. Men nu i helgen ska den igång.

    Sen ska vi ut till kalkonfabriken idag och provsmaka och se.
    Känns som om saker börjar falla på plats men att det är många träffar som ska bokas.
    Sen har våra toastmasters blivit sura (min m2bs systrar) pga av ett missförstånd och det känns inte kul!
    Men men jag har j min m2b och det är bäst! pluss barnen=)

  • Mimi_
    Äldre 17 Jun 14:33
    #0

    Gota,
    Warfsholm är riktigt mysigt. Egentligen inget märkvärdig inuti men med en bröllopsdukning på borden med all fin dekoration så blev det jätte fint. Bra med stort dansgolv, verandan är perfekt för rökare och dem som vill svalka sig i kvällsluften.
    Gästerna tog fördrinken utomhus, och det går ju inte att missa att atmosfären är helt enastående.
    Mina föräldrar hade plocka björkar som ägarna hade satt upp i hela gången upp mot ingången till huset.

    Personalen var väl kanske inte det bästa. Har hört efteråt att det var två servitriser som var ganska så tjuriga när de serverade.
    Ägaren var också med under kvällen och det kändes tryggt för hon är verkligen proffsig.

    MammaK,
    Allt kommer att lösa sig. Det är väl snart dags för dig?
    Kul med provsmakning, det fick inte vi göra...
    Har du beställt klänning? Eller är det någon som ska sy den?

  • mammaK
    Äldre 18 Jun 10:57
    #0

    Mimi_
    Det är min mamma som ska sy klänningen, så jag vet ju att den kommer bli färdig, men man blir ju nervös ändå.

    Ja provsmakningen var bra, då vet man att man bjuder gästerna på ngt bra!

Svar på tråden Gotlandstråd inför sommaren 2007 del 3