• Bruden Tina

Köper ni presenter till alla som hjälper till?

Vi kommer få rätt mycket hjälp från flera håll, både från familjerna och från kompisar. Två ska sätta ut bordsdekorationer på restaurangen, en ska fota oss före vigseln, en annan ska sminka mig osv...

Blir rätt dyrt om man ska köpa presenter till alla som hjälpt till men det kanske är vett och etikett att göra det?

• Svar på tråden Köper ni presenter till alla som hjälper till?
  • Balinda

nä det ska inte jag göra.. det har jag inte råd med, dem flesta vill hjälpa till frivilligt,dem tycker bara att det e jättekul..

• carina6 nu gift

Jag tycker att dom som inte är släkt och hjälper till skall man köpa något åt eller ge en peng. det är vad jag tycker
    vett och etikett kan jag inte så mycket om.

• Hästsson

Vi bjöd ut alla som hjälpt till på en brunch ca en månad efter bröllopet. Det var mycket uppskattat!

• Fru Cinderella

Vi tänker ge dem en flaska vin var

•  Miss Cee

Nej du måste inte köpa present. Det är det här som tackkortet är till för!! :)

Skriv ett personligt tackkort till alla där ni skriver hur glada och tacksamma ni är för all deras hjälp (inte bara det förtryckta tacket). Det är eg tillräckligt enligt "etiketten".

Vi har köpt ett halsband till tärnan, solisten (min bästa vän) och toastmastern. Det är tjejer utanför själva familjer som ställer upp mer än andra gäster sas. Men det är inga dyra halsband, utan bara en symbolisk sak.

Sen hjälper ju hela min familj till otroligt mycket, men de får tackkort, många muntliga tack och jag får säkert 100 chanser att bjuda igen också...

• Lena+Mattias=sant

Vi bjöd alla vänner vi ville skulle hjälpa oss på middag. De som kommere ägna mycket tid kommer även att få en present.

• September mys

nått litet kommer de få iaf tärnan och bestman (våra syskon)

• kentfantast

Ja vi köpte till alla som hjälpt oss. För mig kändes det självklart att få visa min tacksamhet på det viset.
    600 kr till våra värdar/tm
    ca 300 kr till vårat brudfölje så att säga (plus att tärnan fick sin klänning, ca 1000 kr)
    ca 300 kr till hon som fixa dekorationerna, hon som fottade oss lite efteråt, hon som fottade i k:an, hon som sjöng i k:an (en kompis) etc. Till dessa gjorde vi "gift bags" med fin olivolja, vinäger, vin och sånt som hör ihop med det eller te, kex, choklad och sånt som hör ihop med det...
    Och så skrev vi kort om hur mkt vi uppskattat det de gjort för oss.

• LydiaLinn

Man kan ha en rolig tackmiddag till alla som hjälper till i stället! Det är billigare och roligt att komma och känna sig som hedersgäst. Dessutom kan det blir ett perfekt tillfälle för rolig feedback, beröm och att uppleva fina minnen. Kolla bilder, ge kommentarer på folks tal, berätta roliga saker som hände "bakom kulisserna" eller så.

Jag var på en sån middag efter ett bröllop och det var superkul! Särskilt att all ansträngning följdes upp, uppmärksammades och att man fick ett fint avslut på månaders planering!

• Fröken Rut

Självklart kommer vi göra det! Jag tror det blir smycken till alla flickor och ev fickplunta el liknande till alla killar med någon fin flaska whiskey.

• discodivan

de får sina kläder samt maten - vi har kuvertavgift

• Lilla Li

Dem som vi uttryckligen bett om hjälp från kommer vi ge något litet. De som själva erbjuder sig och absolut vill hjälpa till får ingen present.

• Wicks

nja det tror jag inte, jag hoppas de hjälper till för at de vill...

Svar på tråden Köper ni presenter till alla som hjälper till?