Zinktabletter för att lättare bli gravid?
är det lättare för en tjej att bli gravid då hon äter tillskott av zink. har nämligen läst mkt om att det skulle vara så och undrar om det kanske bara är en myt?
är det lättare för en tjej att bli gravid då hon äter tillskott av zink. har nämligen läst mkt om att det skulle vara så och undrar om det kanske bara är en myt?
Vet inte om det stämmer men tror att det är högre sannolikhet att bli gravid om man har koll på sådant som ägglossning.
Kom på en grej till. Att det alltid är bra att äta någon multivitamin som innehåller både vitaminer och mineraler samt folsyra som är viktigt att äta redan innan man blir gravid för att minimera att risken för att barnet får ryggmärgsbråck.
Vad jag vet så hjälper zink (tillsammans med folsyra) mannen mer än kvinnan. Spermieproduktionen ökar :P
Ok. tack för era svar!:)
jag äter zinktabletter och sadan tillskott med bland annat folsyra,silica och biotin. sedan en massa vitaminer och annat.Dessa är egentligen för att jag tappar mkt hår men folsyran kanske även kan ge effekt till det andra oxå?? ;) men ja, det kankse inte har så mkt värkan när det bara är jag och inte killen som äter detta? :(