• Satzi

Har ett förhållande dilemma..

I juli har jag och min pojkvän varit ihop i 5 år och igår kom han med ett förslag att vi ska skaffa ett par ringar med gravering och allt för att fira vår 5 årsdag, han sa inget om att det skulle vara förlovningsringar men sa inte heller att det INTE skulle vara det, även om det verkade på honom som att det skulle vara "5 års ringar" (vad det nu är)

Är jag dum om jag föreslår att vi kan förlova oss på vår 5 års dag istället? Vi bor inte tillsammans, men man kan väl förlova sig ändå? Jag ser inte en förlovning som att man måste gifta sig inom ett år (som vissa tycker) utan jag känner många som varit förlovade i 10 år och mer och inte gift sig och både jag och killen delar den synen.

Jag vill dela mitt liv med honom och jag vet att vi kommer bo ihop i framtiden när ekonomin tillåter mig att flytta hemifrån, men tänk om han säger nej (han är väldigt rädd för det här med att binda sig, men vi har ändå varit ihop i 5 ÅR och jag är 22 och han är 24..)

Ska jag ta chansen att fråga det och kanske få ett nej eller ska jag hänga på hans ide om att det bara är en 5 års ring och sen strunta i mina egna önskningar???

• Svar på tråden Har ett förhållande dilemma..
  • Karis Annelie

Är du säker på att det inte är förlovning han pratar om? gravering och allt låter ju onekligen som det? Han kanske bara har lite svårt att kalla dem för det, om han nu har lite svårt överhuvudtaget för sånt där. Men om ni ska titta ringar, kan du väl säga nåt om "Var det imorrn vi skulle ner på stan och kika på förlovningsringar?" Som att du antar att det är det. ;)
    Det kan ju annars vara bra att förklara för honom det där om att du inte behöver gifta dig inom ett år, Det är nog mest det han är rädd för. graverade ringar på vänster ringfinger skriker ju förlovning ju, även om han inte vågar erkänna... Så vågar han ha ring på sig, och ge dig en, så kan han ju inte vara rädd för det. för alla kommer tro ni e förlovade i vilketfall...

5årsringar låter fånigt. som att ni är småbarn som har kompisarmband...

• Karis Annelie

justja, om han e så rädd för förlovning hade han ju kunnat föreslå något helt annat, typ halsband eller tumringar. Så jag tycker inte det rimmar att han inte skulle vilja, men ändå vill ha ringar. det var väl ungefär det jag ville ha sagt. fast det blev lite långt :D

• Satzi

Karis Annelie:

ja jag tycker också det låter fånigt *ler*

jag är inte säker på om det var förlovning han menade eller ej, han var så blyg och söt när han sa det och vågade kanppt titta mig i ögonen, så jag blev lite konfunderad över vad han kunde mena med det EGENTLIGEN :)

• Fea

Kan du inte börja med att fråga hur han menar, om han menar som förlovning eller hur han har tänkt.

• Karis Annelie

låter som han menar det. Klart han var blyg och söt!!! det är en stor grej och han vågar kanske inte säga rakt ut, nu när han verkat så anti innan! Nej skrik av glädje du, jag tror verkligen han menar förlovning! :D gogogo!

• Damen i röd hatt

Ta det som en förlovning!

• Karis Annelie

Måste erkänna att jag var lite likadan när jag föreslog förlovning till min sambo. Det är en sån stor grej så jag blev skitnervös vågade inte säga nåt på flera dar, sen kom det ut helt nonchalant "Vi kanske skulle ta och förlova oss när vi ändå är i thailand?" "kanske det sa han". tror jag sa det medans vi grejade med disken ocskå, som att jag hade kommit att tänka på det just precis då. eller hur? ;D men e bra fånig ibland.

• Satzi

Karis Annelie

ahh nu börjar det pirra i magen här...tänk om jag börjar gråta om han nu menar förlovning...hi hi

Svar på tråden Har ett förhållande dilemma..