• Honey Boo

Presenter till brudtärna, toastmaster, marskalk mm.

Presenter är alltid svårt att komma på!
    Tänkte att ett forum där vi kan utbyta idéer på vad man kan ge hade varit bra!

Någon som ha bra idéer på vad man kan ge till toastmastern?

• Svar på tråden Presenter till brudtärna, toastmaster, marskalk mm.
  • Lilla jag...

sant men allt som "finns kvar" förutom foton som sätts upp på väggen brukar tyvärr vara sånt som står någonstans o samlar damm. då kanske det är bättre med en upplevelse iallafall.

jag har iallafall total idétorka så jag har ingen aning om vad vi ska ge i present....

• Bens wife

Jag vill så gärna ge alla våra hjälpsamma nära presenter men det känns inte som att vi har råd med det... Försöker tänka att det faktiskt är hedersuppdrag att vara tärna osv. Kanske bjuda på en middag med vin efteråt? Varför överarbeta???

• Honey Boo

vi har tärna, marskalk och toastmaster utspridda över hela sverige, så att samla dom igen gör man inte med det lättaste..

det behöver inte vara ngt dyrt tycker jag utan ngt som visar uppskattning! det kan man ju göra på olika sätt!

som en vanlig present, vad hade ni då gett till en kille i 30-års åldern?

• Bens wife

En upplevelse. Ingen pryl om jag inte visste nåt han ville ha.

• mission impossible?

Jag tycker det är en kul idé med foton eftersom de framkallar massa roliga minnen.. Om ni har umgåtts mycket med personerna som får dessa hedersuppdrag så kanske ni har foton på saker ni gjort tillsammans kanske ni kan göra fotoalbum och ge bort och skriva lite till varje bild..? Själv älskar jag sånt!

• Honey Boo

Ja..sånt är ju kul! Gjorder det till lillasystern i studentpresent!

• www.evasleva.blogg.se

Kanske en sjysst middag? Eller bjud in dem på fest/middag när ni kommit hem från er bröllopsresa och är utvilade :) Då kan ni ta hand om dem och skämma bort dem. Bjud på champange och något riktigt gott att äta. Det skulle jag uppskatta!

• H&N

Eller varför inte en riktig god flaska vin. Något exklusivare, eller något i den stilen

• -bettan-

Varför inte bjuda bort dem, tex ett toastmasterpar, på en weekend. Så blir det en härlig upplevelse både för dem och för er själva?

• N&N

Vi känner också att det blir för dyrt att bjuda alla som har hjälpt oss - det är många. Istället ska vi ha en riktig gourmémiddag och efterföljande fest då vi bjuder på allt under hösten, när allt annat känns trist och mörkt :)

• Liah

Vi köpte presenter till alla på Body shop. Väldigt uppskattat. Min tärna fick även ett hänge i silver.

• Lena+Mattias=sant

en flaska Whisky, en flaksa vin, ett presentkort på bio, ett presentkort på massage

• LydiaLinn

en fin middag är alltid en bra present! Om ni vill avtacka er toastmaster / tärna som tack för hjälpen under bröllopet kan en finare middag vara perfekt där ni kan snacka minnen fr bröllopet också. I samband med det kan ni lämna över nåt litet (symboliskt, behöver inte vara jättedyrt).

Tex: flaska vin! med ett litet tack-kort kanske. Det är ju mer tanken som räknas

• Snart Fru Seefeldt

Jag har kopt berlock till mina tarnor och slips och machett knappar till bestmen. Har inte annu kommit pa vad jag ska ge till var solo tjej och var toastmaster och madam.

Tror det blir ett vackert armband till solo tjejen. Toast master/madam vet jag inte annu. Tankte en penna men det ar lite torftigt.

Vackra och bra kvalite pa doftljus ar populart. Vet inte om jag tycker det ar sa varst roligt dock.

Behover ocksa mer tips.

Framfor allt - hur mycket spenderar ni pa presenter i jamforelse med brollopet?

• Lena+Mattias=sant

50 000 på bröllopet. 500 present till min vän som syr klänningen. 200 till toastmastern. 100kr till dj:en (det är inte tänkt han ska behöva jobba under festen nästan alls). Näbbarna/tärnorna får sina kläder.

• fialia81

Hej allihopa!
    Jag fick något av det bästa som kunde ges när jag var toastmaster till mina vänner på deras bröllop, Vi fick åka till ullevi och titta på robbie williams. Det var inte något jag hade väntat mig, men det var helt underbart. en upplevelse är helt klart att rekomendera,,behöver inte vara så storslaget som vi gjorde. Innan på dagen vi vi prova på att åka vattenskidor, jätteroligt och det var verkligen en härlig upplevelse!

• blixten34

Vi bjöd vårat toastmasterpar & värdpar på en herrgårdsweekend och våran marskalk & tärna med respektive på en spa weekend

Svar på tråden Presenter till brudtärna, toastmaster, marskalk mm.