• -bettan-

Finns 85AA?

Okej, så här är det, jag har smugit runt rätt länge på BT och läst en massa trådar. Nu är det äntligen dags för mig att visa mig "offentligt" och ta vara på all den kunskap som finns här.

Jo, det är nämligen så att jag har små bröst. Jag e lång och rätt smal, så det är inte särkilt konstigt alls att jag har små bröst. Men min bröstkorg är rejält tilltagen, så jag har jättesvårt att hitta BHar som passar.
    När jag mäter mig och jämför med gamla BHar jag har så verkar det som om 85AA vore nåt för mig. Men denna storlek har jag aldrig sett varken i affärer eller på nätet? Nån som har nåt tips?

Egentligen behöver jag väl inte använda BH alls, men är inte förtjust i att hela min omvärld alldeles för tydligt kan avgöra när jag fryser eller är pilsk.

Om nån har nåt tips om hur jag kan lösa mitt lilla i-landsproblem, så kan ni väl svara!

/-bettan-

• Svar på tråden Finns 85AA?
  • Nemo nisi mors

Var och köpte bh till bröllopet idag. Är som du lång hyfsat smal och små bröst men lite mindre runt bröstkorgen (enligt Thriums hemsida har jag 75 AA, men så är inte verkligheten).

Ibland måste jag ha 70 och ibland 75 i omkrets beroende på märke. Om jag har 70 måste jag oftast ha c kupa (låter stort men det är det inte, en b eller a hade kapat av halva bröstet) och om jag har 75 en B men då är den lite stor i kupan och oftast blir den lös efter några veckors användning.

Jag löser det med inlägg. Ingen vet att man fuskar lite. Den jag köpte i dag (balkonett) är 75 A till min stora förvåning. La in lite silikonutfyllnad och det blev perfekt push. Så det kan du ju alltid prova.

• -bettan-

Tack för tipset.
    Nästa fråga blir då, -men hur ställer sig din karl till dina inlägg i BHn?
    -och känns inte inläggen "tunga". De jag varit och pillat på i butikerna verkar så stora. Jämför väl med mina egna små söta myggbett och då blir det mesta jättelikt!

• Nemo nisi mors

MIn m2b vet ju hur jag ser ut så det blir ju ingen negativ överaskning för honom. Inläggen använder jag för att helheten ska se bra ut. I vissa bh:ar (mina favoriter) är där insytt gele kuddar som ger en naturlig känska och ettb bra lyft. Skulle jag ha något litet linne så kan jag lika gärna gå utan bh, allt beror på tillfället.

Nu pratar jag inte jätte inlägg utan den mindre sorten och de är inte så tunga. Oftast är det de gele påsarna som man kan köpa och inte de som som ser ut som stora kycklingfileer.

• kackelmaja

du kan kopa en san dar bh-forlangare i de flesta sorterade affarer (ant underklades affarer eller med separat underklades avdelning)

• tarisen

ett annat knep är att köpa 80A (som är lite lättare att få tag på) som borde stämma i kupstorlek och sen sätta i en bh-bands förlängare (finns tex på lindex) som ökar omkretsen med >6cm. nackdelen är att axelbanden kan hamna lite långt ut på sidorna men det är inte så farligt.

Svar på tråden Finns 85AA?