Min sambo har pluggat på Handels i Sthlm i 6 år och blir klar i juni. Under den tiden har vi fått två barn; 2002 och 2005. D v s jag har varit föräldraledig samtidigt som han har studerat så visst har ekonomin varit ansträngd, men vi sparade mycket pengar när vi fick veta att jag var gravid båda gångerna.
Det har varit en enorm fördel med en som pluggar när barnen är små. Jag har tagit största delen av förälraledigheterna men sambon har varit hemma otroligt mycket också, jag har kunnat sticka iväg mitt på dagen och träna och han har haft tjejerna själv. Det jag vill ha sagt är att han vi båda har kunnat vara tillsammans med våra barn väldigt mycket, han har pluggat när de har lagt sig men givetvis vissa stunder på dagarna också. Jag är säker på att vi har igen vår fina kontakt med barnen när de växer upp.
Allt löser sig, vänta inte för länge med att planera in barn, det kanske inte funkar tyvärr. Så har det varit för min bästa kompis... bättre att lösa allt runt omkring efter att man får barn, småbarnsåren varar en så kort tid.
Ett stort lycka till, till alla som funderar på barn!