• Ladye

Vill du följas åt?

Vi ska gifta oss runt 2008-2009
    och jag vill dels planera ett bröllop och gå ner 37kg i vikt.
    Är det någon som har lust att hänga på och planera bröllop och gå ner ett par kilo i vikt samtidigt?
    /ladye

• Svar på tråden Vill du följas åt?
  • Petula08

Jag vill!!

Är i samma sits!

//Petula

• Brud 2008

Jag gifter mig midsommarafton nästa år och planerar att gå ner i vikt tills dess (jag har inte direkt satt upp ett mål för hur mycket, men 1-2 storlekar kanske).

• Petula08

Själv gifter jag mig i augusti nästa år. Behöver gå ner en hel del i vikt.
    Målet är att många kilon ska vara borta till bröllopet.

Har börjat simma fyra ggr/veckan å går med stavar. Det svåraste är att lägga om kosten.

• Brud 2008

Jag har precis börjat träna igen, jag var sjukskriven i höstas och gjorde ett uppehåll då. Jag tränar styrka och kondition på gymmet, och simning.
    Problemet för mig är egentligen inte så mycket maten, jag äter ganska bra förutom att jag är en riktig godisgris. Jag försöker att byta ut godiset mot frukt eller grönsaksstavar med yoghurtdip.

• Petula08

Där har jag redan gett upp. Med godiset alltså. Choklad byggde min vackra kropp! Jaghar köpt hem sån där 80% choklad som jag tar en bit av till helgerna.

Har börjat praktisera ät-var-3e-timme-tipset. Det funkar jättebra. har även uteslutit bröd ur kosten. Mjukt bröd alltså. Nu knapras det bara knäckebröd hemma. Gott och bra för magen.

• Ladye

Jag rivstartar med en nutrilett kur sen ska jag gå ut för att äta supernyttigt med 6mål mat om dagen och i rätt ordning. Så tränar jag 2-3 ggr i veckan...

• brudkalasen

jag hänger på!.. Jag tänkte försöka gå ner typ 10kg, väger 66 nu till 158 cm.vi har inte bestämt något datum än me lutar åt sommaren -08...någon som vet om det är bättre att gå ner först och sen bestämma datum elller är det lättare att tappa motivationen då?

• Ladye

Det gör man ju som man tycker.
    Vi har inte satt datum än. Men sommaren 2008 siktar vi på....

• brudkalasen

okej..kanske smartast att vänta med att bestämma datumet då, jag ska ju ändå försöka hålla den nya vikten länge. Jag tror att jag oxå ska försöka äta med kortare mellanrum. jag har jämt bråttom så när jag väl äter så blir det för mycket. tur att bt finns så att man kan få lite extra stöd av folk i samma situation.

• Sibbis

hurra! jag är ju i samma sits, jag tror att jag ska hänga med... vi ska gifta oss 28/6 nästa år, o tills dess skulle jag vilja ha gått ner en del. visserligen vet jag inte hur mycket, jag har insett och känner mig tillfreds med att jag kommer vara en rund brud, men nog vill jag bli hälsosam :D själv tänkte jag inte köra några kurer eller så, tänkte bara äta nyttigt o röra på mig. framför allt sluta hetsäta...

• Brud 2008

Vad kul att det är så många :)
    Jag känner mig ganska peppad av att ha ett satt datum faktiskt, då kan jag liksom tänka att okej nå är det 14 månader kvar

• Ladye

ja jag tror att man behöver nått att sikta på...
    Själv har jag hetsätit igår...illa illa...
    men det är bara att ta nya tag.
    Hur går det för er då?

• brudkalasen

Här går det alldeles kalas! Jag har gått ner 2kg på 2 v:),64 kg här nu.Men håller på å bli sjuk nu igen..suck, å jag som ska springa vårruset ikväll..ajja.får se hur de går.

Ladye: ja du klarar det. Man får svackor ibland men de e ingt å deppa för.En ny dag med nya möjligheter som mamma brukar säga.

• brudkalasen

vårruset gick bra igår. 33 minuter känns rätt okej med tanke på min hälsa.Idag ska jag vara hemma och vila,tur att jag har lång tid på mej innan jag ska i klänningen med stort k.:)

• brudkalasen

de känns lite dött här i tråden:(. hur går det för er?

• Ladye

Jodå det går bra för mig. eller det går aldrig bra på nattveckorna(jobbar natt) men det går ju inte fyskam heller.
    Jag börjar känna mig riktigt inspirerad=)

Svar på tråden Vill du följas åt?