• Brud 4 augusti

Vad ska jag önska mig och vad ska jag ge honom?

Vi har en begränsad budget till vårt bröllop och har bestämt att vi ska köpa billiga morgongåvor till varandra och hellre lägga pengarna på bröllopsresan, 2 dagar efter bröllopet. Vi hade tänkt för vars 300:- men vad sjutton ska jag ge honom? Secret box är absolut ingenting för mig... Han har dessutom börjat fråga lite om det är nåt speciellt jag vill ha, vi är inte så mycket för överraskningar utan det är bättre att vi ger varandra något vi vill ha. Hjälp mig!! Vad ska jag ge? Vad ska jag ge honom för förslag på vad jag vill ha???

Hoppas ni kan hjälpa mig med detta tjejer!!

• Svar på tråden Vad ska jag önska mig och vad ska jag ge honom?
  • mrztigger

om man vill ah det billigt så går man till ikea och köper två billiga glas och sedan köper mna lite glasfärg och skriver själv.

• Brud 4 augusti

Har nog bestämt mig för att köpa graverade champagneglas, de hade jättefina och billiga på www.rofa.se så tack så jätte mycket för det tipset!! ska kanske också köpa "en kärleksförklaring" och fylla i, verkar väldigt gulligt och kul.

Men, har ni några mer tips till vad jag kan typ önska mig, för att göra det lite lättare för min m2b, har redan köpt klänning, väska, underkläder, halsband, örhänge och armband så han kan juh inte köpa nåt som jag kan ha under bröllopet.. men något annat fint kanske??
    Tips??

• PennyJenny

Alltså, ger man inte morgongåva dagen _efter_ bröllop? Eller har jag fattat fel?

• Brud 4 augusti

PennyJenny

Traditionen är dagen efter och då ger endast mannen morgongåva till sin fru.

Modernare är att båda ger varandra, kan göras på bröllopsdagen (morgonen), dagen innan eller dagen efter, efter smak och tycke...

• PennyJenny

Åhå...där ser man. :)

• midsummer

Vad är det för "kärleksförklaring", Brud 4 Augusti? Lät intressant...

• Brud 4 augusti

midsummer: det är en liten bok som du själv fyller i t.ex.:
    första kyssen kändes som...
    ...en blixtnedslag
    ...slabbigt men mysigt
    Kom inte på så bra förslag men hoppas du förstår, flera alternativ så ska man kryssa för det som passar in på en.. Finns plats för foto, bilder, klistermärken och lite att skriva själv i boken... du kan köpa den här:

www.myheart.se/

sök på: en kärleksförklaring
    så får du upp den, kostar runt 130 kr tror jag, jättegullig grej, inte bara för bröllop, andra tillfälle också...
    lycka till!

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Jag har tänkt att ge m2b en t-shirt med "Just married" på framsidan och "Sorry girls..." på baksidan + att jag har gjort en tavla med våra löften och texten till en av solosångerna från vigseln på datorn. Det skriver jag ut och sätter in i en fin ram: personligt, romantiskt och billigt.

• Pumpalot

Har ni egna löften? Jag köpte en fin ram till min man, det är en sån där man kan ha tre foton. Jag skrev ut våra löften på fint papper med vårt teckensnitt, och dekorerade med ett sidenband i vårt färgtema. I mitten satte jag senare ett foto från vårt bröllop.
    Ramen hänger nu ovanför vår säng, med hans löften till mig över mig och tvärtom.

• Pumpalot

NuÄrDetDags jag läste inte ditt innan. Det var ju faktiskt du som gav mig tipset från början i en annan tråd!

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Pumpalot: Det kvittar ju vem som kläckte idéen - bara alla är nöjda!

Svar på tråden Vad ska jag önska mig och vad ska jag ge honom?