• valentina67

Ringar!

Finns det någon med erfarenhet av Schalins, Smyckas eller Två Hjärtans ringar, både förlovningsringar och aliansring? VIlket "märke" är att föredra, skillnader likheter i pris , kvalitet, stenar, försäkring etc, allt är av intresse!! DEt är ju en djungel tycker jag. Är det verkligen någon kvalitetsskillnad? Annars kan väl bara ta det billigaste som nog i så fall är Två Hjärtan, eller?

• Svar på tråden Ringar!
  • Lilla Li

Jag har en förlovningsring från Schalins och ska idag beställa även vigselring av det märket. Tycker de har väldigt snygga och prisvärda ringar.

• Pumpkin

Vi har Schalins ringar, det var helt enkelt dom vi föll för. Det är bra kvalitet på dom, både guldet och eventuella stenar. Priset är också bra, och speciellt om man köper på nätet

• valentina67

Var på nätet köpte ni era Schalinsringar?

• Lilla Li

Ingenstans på nätet - köper dem hos en guldsmedja i Jönköping.

• S@ndra@

Får man vara med här är helt ny på den här sidan.. har bara varit inne på FL förut. Har fundering på ringar.. om man har en förlovningsring i prinsess stuk vad passar bäst till en sådan när man ska ha vigselring?

• Pumpkin

S@ndra@: Kul att du hittade hit - jag är MsNordqvist från FL
    Till en "princessring" skulle jag ha valt en alliansring, alltså en ring med stenar runtom.

• S@ndra@
    jag titta precis in på din sida och såg att du hade en sån fin ring.. var har du hittat den?
  • Pumpkin

S@ndra@: Tack, jag älskar min förlovningsring! Det är en halvallians köpt hos www.vigselbutiken.se och den heter Mountain Everest och är av märket Schalins
    Till den ska jag troligtvis ha en Mountain K2 som också finns hos www.vigselbutiken.se, eller liknande ring

• ~Annelie~

Har en förlovningsring från schalins som jag är mkt nöjd med :)

Nu har jag hittat min vigselring "Elin" ur Två hjärtans sortiment.. blev heeelt såld när jag såg den på fingret :)
    Hoppas att kvalitén e bra, men jag har varit nöjd med andra smycken vi köpt därifrån..

• S@ndra@

Det skulle passa vääldigt fint till varandra.. jag har min ring inne på FL den är som lite kantig omkring därför skulle jag vilja att den andra också kommer att vara lite kantig men gärna med diamanter eller helt slät..

• Pumpkin

S@ndra@: Din ring är jättefin! Kommer nog inte vara nått problem att hitta en matchande ring, det är väldigt modernt med lite kantigare ringar

• S@ndra@

Norrsken: Tack så mycket ja men då kanske det inte kommer att bli så svårt..

Svar på tråden Ringar!