• Anna84

besviken, vill ändra allt

Jag är en fullständigt PERFEKTIONIST! I alla fall när det kommer till mig själv. Sitter här nu och tittar på mina bröllopsfoto. Det blev inte alls som jag hade tänkt mig. Alla hade sagt att hon var så duktig och att hon gör så fina och speciella bilder. Vi blev inte bra i alla fall...
    Såg en bild på en jätte fin frisyr. Det var SÅ jag ville ha mitt hår, inte som det såg ut och som frisören gjorde det.
    När jag ser bilder på klänningar tänker jag "men, ohh, så snygg, tänkt om jag hade tagit lite mer tid på mig och hittat en snyggare klänning".
    Vi skulle ha gift oss på sommaren... Tagit utomhus bilderna någon annanstans...
    Jag skulle haft slöja...
    En annan bukett...
    jag skulle...

Kan man inte göra om sitt bröllop?!?! Helst backa tiden...

Förlåt... vara bara tvungen att "kräka" av mig lite...

• Svar på tråden besviken, vill ändra allt
  • rocketqueen

Det är nog inte bröllopet du måste göra om utan din egen inställning till saker...

• FruÖlandstok

Du låter som en klassisk perfektionist.. tråkigt att det känns sådär.. men om du tänker på det, är det någon annan än bara du som tycker såhära.. ?

Troligtvis inte? Är övertygad om att folk tyckte det var ett underbart bröllop..

Kram.. och ett tips.. öva ett steg i taget på att bli mindre perfektionist.. det funkar faktiskt och man mår bättre :)

• NuFru

Anna84

Jag är också något av en perfektionist och har nyligen gift mig. Jag känner igen dina tankegångar lite grann, fast jag tänker lite annorlunda...

Våra bröllopsblider är helt fantastiska, klänningen bara såååå vacker och mitt hår absolut underbart.... jag blir lycklig och varm av att tänka på bröllopet och att se på våra bilder. Och både min man och jag skulle vilja göra om bröllopet igen, och igen och igen, för det var så suveränt KUL och underbar upplevelse.... men skulle jag göra det igen så skulle jag ha en annan klänning, annan frisyr och annan plats för fotografering - inte för att jag är missnöjd med det som var (det är jag absolut inte, tvärt om!) utan för att det finns så FANTASTISKT många sagolika bröllops-klänningar och frisyrer etc och jag skulle vilja prova dem alla och känna mig lika vacker igen, och igen och igen...!!! Så jag ser mycket fram emot nästa bröllop jag ska gå på (min syster gifer sig ) för då får jag känna lite av den där härliga bröllops-stämningen igen, även om inte jag är i centrum denna gången. För jag tycker att tex vackra klänningar är vackra att se på även om de sitter på någon annan än på mig. Bröllop ÄR vackert! Och att andra klänningar OCKSÅ är vackra betyder inte att min klänning var mindre vacker, det är bara OLIKA klänningar. Förstår du hur jag menar? Jag ycker att du ska sluta att leta fel och i stället lägga ner samma energi och tid på att leta upp det som var positvit!!! Både med ditt eget bröllop och med andra vackra buketter, frisyrer, foton som du ser. Bara njut och sluta jämföra.

• Sara.80

Anna84: Kan inte låta bli att fundera över hur du tycker nu, när det gått lite mer tid. Känns det bättre nu?

Ofta tror jag att det är lätt att ha orealistiska förväntingar på saker och ting, men efter ett tag inser man vad som verkligen var värt något. Vad det är är olika för olika personer, men kanske har du omvärderat dina känslor så här efteråt. Ni var säkert supervackra och det finns nog i alla fall ingen som är så självkritisk som man själv brukar vara .

• silvera

På min bröllopsdag, var det en del småsaker som gick fel. Våra weddingfavours, telegrammen, och lite annat, blev kvarglömt i kyrkan. Jag blev sur och ilsk på vår marskalk,som var ansvarig för den stora kassen, men han förstod inte det riktigt.
    Jag "beklagade" mig hos min svägerska istället. Hon sade något, som gjorde att det kändes bättre...

"Inget hade kunnat vara bättre, bara annorlunda."
    Å hon hade alldeles rätt. När hon hade sagt det, blev jag lugn inombords, och slappnade av, och njöt av resten av vår fest.

Men visst kan jag ibland tänka att det hade varit underbart med ett tredagarsbröllop på ett slott, och jag skulle ha gått ner 30 kilo, och vara i perfekt form...
    Men ändå, min dag var perfekt, för det var den dagen jag blev min mans fru... Det låter löjligt, men det är sant!

• jagärsåkär

Om du inte ångrar valet av man så var glad! Det är det enda som egentligen räknas.

Mitt tips är att ha en till jättefest! Kanske inte på en gång just nu (ekonomin kan ju vara lite sådär efter ett bröllop). Tex inflyttningsfest om det är aktuellt eller födelsedagsfest eller vad som helst som känns kul att fira. Och så kan du göra det till en perfekt fest. (kanske inte sätta på dig en slöja men... ) Kraven kanske är lägre då och du kan bli nöjd!

• Beckie_

Ni är gifta, du har fått säga "ja" till att dela resten av ditt liv med mannen du älskar. Betyder inte det något?

En liten del av mig förstår hur du tänker, men mitt tips är att du försöker få lite perspektiv på bröllopet och tänker över vad det är som verkligen betyder något!

Grattis till ditt äktenskap och hoppas att du kan försonas med tanken på att allt inte alltid blir som man tänk sig :)

Svar på tråden besviken, vill ändra allt