• Nanonino

    Uthyrning av vita duvor i Stockholm

    Hejsan,

    Någon som vet vart man vänder sig för att hyra vita duvor för utomhusbröllop, inom stockholmsområdet?
    Tack

  • Svar på tråden Uthyrning av vita duvor i Stockholm
  • Fredine

    Trollsländan, har ni kvar telefonnummret till där ni fick tag på brevduvorna??? Jag har letat och letat, bor i Södertäljetrakten.
    Mvh//Fredine

  • Charmtrollet

    Trollsländan.
    Det där var verkligen ett jätte vackert bildspel.
    Alla var så vackra. Du var jätte fin i din klänning!

  • Pärlhönan

    Trollsländan: Helt otroligt vackra bilder. Er fotograf Niclas Andersson (tror att det var det namnet) vart hittar man honom??

  • Trollsländan

    Fredine
    Jag tror att jag var inne på brevduveförengingen, brevduvesport.org och mailade någon från styrelsen för att få info om närmaste brevduveklubb. Sen vet jag att det finns en klubb som ligger ungefär vid Elds museum (Hagaparken)om du har vägarna förbi kan du alltid höra med dem. Jag har inga telefonnummer kvar, tyvärr.

    Pärlhönan
    Niclas finns på www.bildtorget.se Han är helt klart bäst!!!

  • Pärlhönan

    Trollsländan: Kalas, tack. Tyckte att bilderna var kanonfina!

  • Viola2007

    Trollsländan - Jag är så inspirerad av dina bilder...
    Har du lust att dela med dig av vart du köpte din slöja, samt var du fick din blombukett gjord???
    Jag har min klänning ordnat, men behöver som sagt slöja och hade tänkt mig en som din... Skulle bli sååå tacksam on du ville hjälpa mig. :o)))

  • Trollsländan

    Slöjan finns att köpa på Nicolai i Köpenhamn men kostar ca 3 000 dkr vilket var för mycket för mig... så jag köpte brudtyll och sydde fast pärla för pärla, kristall för kristall. Det tog ett tag, den fick inte se för fabriksgjord ut med exakta pärlor utan jag ville ha den riktigt trollsk och assymetrisk med olika storlekar på pärlor satta i olika formationer. Och inte enkel och stilren utan massvis med pärlor!! Alla råd jag fick av bröllopsexperter inför bröllopet gick ut på att tona ner och göra allting enkelt, stilrent...typ "har du en klänning med mycket detaljer skall du ha en enkel slöja"... "Snyggare med naturligt smink så att du inte ser för målad ut" osv... Men det är inte min stil i vanliga fall att vara enkel och nedtonad så varför vara det på mitt bröllop? Mitt råd är att lyssna på dig själv och vad du vill ha, strunta lite i alla förståsigpåare. De flesta experter har fastnat i en viss bild av hur det ska se ut.

    Buketten vann jag på bröllopsmässan på Grand Hotel och bands av Bernzons blommor i Stockholm, St Eriksplan. Trollhasseln kom från pappas trädgård.

    Vi kommer snart i en bröllopstidning efter vad jag förstått på fotografen. Så helt ute kan min stil inte va...

  • Viola2007

    Trollsländan - Nej, verkligen inte... tycker att du hade en super romantisk stil. Som sagt, verkligen inspirerande... Du måste känna dig super nöjd! Passar på att fråga dig om din klänning också... Vart du köpte den och pris?? Jag har visserligen min klänning klar, men man e ju lite nyfiken ändå...Tack för ditt svar förresten....

  • Trollsländan

    viola 2007
    Tack!!
    Vi var i Warzsawa och köpte klänningen, de har samma modeller och märken: Ian Stuart, Demitrios, Aspera etc, som här men för halva priset (ca 7000 kr). Sen har de också lite mer "pråliga" varianter som den jag köpte som inte säljs alls här Sverige.

  • Mirranda

    Anna Elefant,

    Ha ha ha, men jösses! Stackars stackars tjej!

  • Viola2007

    Shiit´vilken rolig bild... D e ju inte riktig så man hade tänkt sig... hahahaha.

    Trollsländan -
    Har du möjlighet att lägga in en separat bild där din blombukett syns bra?? Jag bara älskar den...Skulle vilja visa den till min florist...
    Skulle bli evigt tacksam ;)
    O va´roligt att du har en klänning som e så pass unik... Annars skulle väl alla springa o köpa den efter ditt fina bildspel... Hihi!!
    Min klänning e köpt i Tyskland och tror inte heller att den finns i Sverige... Lite roligt faktiskt... Känns lite mer speciellt så...

    Ha d´så länge...

  • Trollsländan

    Viola 2007
    Tack!!! Det låter spännande med klänning från tyskland.
    Jag har så många bilder på den men är lite dålig på att lägga upp dem. Kolla på vår hemsida www.skorpioner.com och sen bilder / bildspel så har du en bild för själva nerladdning av bildspelet som är fin på buketten. Fotografen har lagt upp tre jättefina bilder på sin hemsida, www.bildtorget.se
    Vi finns under Bröllop / portfolio och ligger överst. I själva bildgalleriet kan man klicka fram till bild 55 och bild 64 och 65 för att få fram snygga bilder på buketten. Lycka till!!

  • Viola2007

    Trollsländan -
    Jag hittade bilderna... Tusen tack för att du e så hjälpsam! :)

  • SvensBrud

    Trollsländan! OJ vilka vackra bilder! Ni måste ha haft en helt suverän fotograf dessutom. Och de små barnen var helt ljuvliga att se på. Denna dagen måste ha varit en helt igenom perfekt dag där även vädret var helt perfekt. Så vackra ni var. Må ni leva lyckliga! Kram!

  • Trollsländan

    Svensbrud Tack !
    Det var en fantastisk dag, vi finns i en bröllopstidning nu jag har inte sett det själv än men jag ska köpa den imorgon. Allt om bröllop. Fotografen är verkligen ett geni!!

Svar på tråden Uthyrning av vita duvor i Stockholm