Långvarig mens med p-piller (Yasminelle)?
Jag har börjat äta p-piller (Yasminelle) efter några års uppehåll. För ett par år sedan gjorde jag ett försök att börja med Follimin men hade då konstant mens i nästan två månader, tills jag gav upp och slutade med pillren igen - då blev allt som vanligt. Jag kontaktade då läkare och fick höra att det kan hända att man blöder länge vid p-pillerstart. Jag har ätit p-piller tidigare i många år (Desolett, Mercilon, Follimin) men hade inte några sådana problem då när jag började.
Nu har jag fast förhållande och vi känner båda att det vore skönt att slippa kondom så jag har börjat äta Yasminelle för en vecka sedan. Började alltså på mensens första dag och nu en vecka senare har jag fortfarande mens som inte visar tecken på att avta... Är det här vanligt när man börjar äta p-piller efter längre uppehåll, att man får långvariga blödningar i början? Om två veckor ska jag ut på långresa och är nu rädd att det ska bli samma sak som förra gången, d v s att jag bara fortsätter blöda vecka efter vecka.
Är det fler som har varit med om det här? Andra erfarenheter av Yasminelle? Det skulle ju kännas lagom kul att få resan "förstörd" p g a att mensen inte slutar!