när ändras allt?
hur långt efter vigseln heter man sitt nya efternamn egentligen?
hur långt efter vigseln heter man sitt nya efternamn egentligen?
Omedelbart, om du har anmält det i förväg. Men det kan ta några dagar innan alla papper registrerats hos skattemyndigheten. Jag antar att man kan höra med dem att äktenskapet registrerats och namnbytet gjorts formellt?
Jag anväde mitt nya efternamn redan samma kväll Dock tog det ca 2 veckor innan jag fick hem pappren från Skattemyndigheterna.. Ringde faktiskt och frågade efter dom efter 2 veckor...
Jag har varit gift sen september och har fortfarande inte ändrat mitt leg och alla mina plastkort... Men i Skatteverkets papper heter jag mitt nya namn och det är ju det jag använder i jobbet och så...
Jag menade de formella papprerna från skattemyndigheten, har själv ändrat allt i den mån jag kan.
Gifte mig 23 feb, men fortfarande inte hört ngt.. :(
Ring dem och fråga! Eller, om du har e-leg i datorn, gå in och kolla på ditt personbevis vad det står där.
Du borde få det vilken dag som helst, eller i början på nästa vecka. Det har ju ännu inte gått mer än lite drygt 1 vecka sedan ni gifte er.. är du riktigt otålig så ringer du och frågar efter det Min mans papper kom efter tre veckor.