• jennie-m

    tandblekning-risker?

    Jag undrar vad det finns för risker med tandblekning (som görs hemma)? Någon som har självupplevd historia? När jag läser på diverse hemsidor verkar riskerna vara i stort sett obefintliga. Som att det värsta som kan hända att det blir bara mkt liten skillnad i vithet? Det jag oroar mig för är bland annat om tänderna kan bli ojämnt vita?

  • Svar på tråden tandblekning-risker?
  • B2B 07

    Modestie
    Kan tänka mig att det är från 2500 och uppåt...varierar från klinik till klinik
    Sen kan man ju som Mia.Maria säger återanvände skenorna och bara köpa till gelen vid behov...
    Jag är själv mycket sugen på att prova...men jag är så nervös över att få ilningar...det värsta jag VET...

  • esposa

    Bra att det kom lite inlägg med risker och råd! Vad kostar det hos en tandläkare då? På ett ungefär..?

  • Modestie

    Tandläkaren låter smart. Vill helst inte mixtra med tänderna på egen hand, det är inte direkt som att bleka håret själv känns det som....

  • B2B 07

    Det ska inte skilja så mycket i pris om man gör dethos hygienist eller hos tandläkare...men jag kan tänka mig att det är något dyrare äm hos hyg...deras tid är tydligen dyrbarare *haha*
    Men som sagt så varierar priset tydligen rätt mycket.

  • Modestie

    2-3000 är ju överkomligt. Vita tänder är det finaste som finns

  • vixen not a tramp
    Jag har redan ilningar, trots sensodyne-tandkräm och eltandborste.

    Det här med erosionskador då? Är den risken stor vid blekning? Man vill ju ha kvar sin emalj!!!
  • B2B 07

    Kan ju slänga in ett tips till...
    Innan ni bleker....kör en "intensiv" fluorkur..
    Fluorskölj dagligen 1 vecka innan blekbehandlingen samt ca 1 vecka efter, detta har visat sig minska på ilningar, (eftersom emaljen blir tunnare vid blekning).
    Man kan även se att de som blekt tänderna och fortsätter fluorskölja håller sina tänder vita och blanka mycket längre...
    Fluor förlänger livet...för tänderna i allafall...*s*

  • B2B 07

    Emaljen utsätts ju för en form av "skada" men återhämtar sig (med hjälp av ex fluor)
    Sen finns det ju dom som bleker tänderna en gång i halvåret och det orkar inte emaljen med utan det kan uppstå permanenta skador...inte kul...

  • jennie-m

    Hjälp, man blir ju riktigt fundersam nu... Jag har inte SÅÅ stort behov av att bleka tänderna, de är ganska schyssta. Inte så att jag skulle lägga pengar på att gå till tandläkaren. Men nu blev man ju inte så sugen på att göra det överhuvudtaget.. Tack för alla svar!

  • jessisca

    jag har haft mer problem me att bleka slingor hemma än att bleka tänderna... d enda problem jag hade va som sagt att d inte blev så stor skillnad... däremot har jag en kompis som hade jätteproblem me ilningar, så hon fick avbryta...

  • Lillalampa
    Beställer Stellawhite whitening stripes genom groupon och vill bara säga att produkten är super smidig och kommer snabbt hem i brevlådan. Jag har aldrig haft några problem med den tandblekningen.
Svar på tråden tandblekning-risker?