• SadPsychoBitch

Hemligt bröllop...

Hejsan mina BT:are
    Vi har kommit överens om att ha ett hemligt bröllop.

Vi vill ha de borgligt utomhus, går det? Är det bara ringa och fråga? De måste ju ha med två vittnen också.

Efter vigseln vill vi fota oss, för att kunna skicka hem kort till våra släktingar "vi har gift oss"

Transport från vigseln? Kan man köra bil, med brudklänning med släp?

Middag äter vi någonstans, bokat bord och planerad middag, samt skåla i champange.

Sen går vi till hotellet där det finns frukt, choklad och bara mysa, med bubbelbad.

Sen kommer även en annons sättas in i tidningen att vi har gift oss.

Samt ska min sambo få en morgongåva, en sk. secret box.

Det jag vill veta är alltså:
    *Bra hotell med bubbelbad i Helsingborg.
    *Finns det buketter man kan, utan att kalla det "brudbukett"? Bra florist i Hbg?
    *Uppsättning av håret, utan att kalla det "bruduppsättning. Bra frisör i Helsingborg.
    * Bra fotograf som också gör secret box.

Jag kommer ha brudklänning, tiara och slöja och nån form av blomma.

---
    SPB

• Svar på tråden Hemligt bröllop...
  • Novemberbrud07

Jag kan inte tipsa dig om heslingborg men vi ska oxå ha hemligt bröllop på Mauritius i november!

Sedan kommer nära & kära läsa det i tidningen dagen efter :)

Jag ska ha håret hängande med blommor i håret och ev. någon enkel tiara eller liknande som håller upp lugg mm... Bara enkelt och romantiskt.

Lycka till med erat bröllop!

• Rainred

du kan säga till floristen att det får kosta en viss summa och att ni ska gifta er så binder de en bukett i den prisklassen och jag är övertygad att det kommer bli en vacker bukett! Floristen vill ju ha nöjda kunder!

• Rainred

säg att du vill ha en festfrisyr, kostar mindre än bruduppsättning!

• BrendaStarr

Marina Plaza tror jag har bubbelbad i sina sviter - sök på www.elite.se . Frisyr kan du fixa på flera ställen, beroende på vilket pris du har tänkt dig, är du ute efter lite lyxigare paket så finns t ex Electa eller Saxin på Kullagatan, annars finns det flera varianter på Frisyrmakarna som är bra.
    Centralt ligger tex Iris Blommor, som gör fina buketter, eller Stinas Blommor, eller Blomstergången - också fina buketter.

• Mi_24

Hej
    Angående borglig vigsel så går det bra att önska en annan plats än rådhuset. Min mamma var vigselförättare där för ett par år sedan och hon fick ofta åka ut till olika platser och hade inget emot det :)
    Var ute i god tid bara.

Lycka till och hoppas att ni får en riktigt fin dag när det väl är dags!

• Katta:)

Hej
    Best Western Hotel Duxiana i centrala Hbg har bröllopssvit med bubbelpool.

• BrideElla

Tänkte att jag skulle hoppa in i denna tråd lite, hoppas det är ok!?
    Vi ska oxå ha ett hemligt bröllop, men med hjälp av min svägerska lura gästerna till vigsellokalen och säga att dem ska få komma på grillparty.
    Är det någon som har tips om ett sådant överrasknings-bröllop! Jag gör inte annat än å planerar i mina tankar hela dagarna, men tillslut har man nästan glömt bort alla bra ideér. Så jag har fått börja skriva ner allt som jag vill ska finnas med.
    Alla tips ni kan komma med är verkligen värdefulla!

• tågjäntan

Nu vet jag inte om du redan har bokat allt - såg att du skrivit frågan för två månader sedan.
    När jag gifte mig tog frisören betalt för den tid uppsättningen tog. Den tog sammanlagt två timmar (sminkösen tog sminket emellan) och det blev 1100:- (eller om det var 1200). Det var inte farligt tycker jag och jag är nöjd. Nu var detta i Göteborg, men kanske kan det finnas någon liknande där.

Svar på tråden Hemligt bröllop...