• denblåbubblan

Förlovningsromantik!

Min sambo friade till mig fredagen 16/2 och ringarna ligger nu hemma gömda i en låda..
    Vi har bestämt oss för att ta på oss ringarna sista helgen i mars och i samband med det vill vi göra nåt extra mysigt och romantiskt:)
    Är det nån som har nåt bra tips på vad man kan göra?
    Vi vill helst att det ska vara nåt extra och hade tänkt oss först att åka iväg på nåt spa eller bara ta in på hotell för en natt.
    Vad gjorde ni i samband med er förlovning? Hur gör man för att få det sådär extra mysigt?
    Tips önskas!

• Svar på tråden Förlovningsromantik!
  • Fru Cinderella

Vi hade picknick nere vid en å på eftermiddagen och förlovade oss där.. sen på kvällen åt vi middag på restaurang med överasskningsmeny och skålade i champange.. sen kom lite vänner och vi gick ut tillsammans på krogen och tog en öl.. det var riktigt trevligt..

• denblåbubblan

Picknick låter jätteromantiskt..tyvärr så är det ju inte möjligt pga årstiden.
    Annars skulle det vara helt perfekt:)

• denblåbubblan

Slänger in en ny fråga här, hur ska man berätta för släkt och vänner sen? Vi vill helst hålla det hemligt tills vi tagit på ringarna men sen då..Jag är lite pysslig av mig så har tänkt på att det skulle vara roligt att pyssla ihop kort som man skickar till dom närmaste där man talar om förlovningen. Men det kanske är lite overthetop, eller vad tycker ni?
    Sådär i väntan på att få skicka ut bröllopsinbjudningarna;)

• lillawi

Det går ju att ha picknick hemma? ;) Lägga ut en stor mjuk filt, kuddar, duka med champagne, ost, druvor, kex...

lillawi

• Alexia

denblåbubblan

Om er förlovning kommer leda till giftermål inom relativt snar framtid tycker jag absolut att ni kan skicka ut ngt skoj till era närmsta.

En rebus hade ju varit skoj där dom får reda på att ni förlovat er!

• Strumpan.

Vi förlovade oss i badkaret med rosenblad och champagne och fin musik.

• ~L8~

Vi sov på hotell. Duschade o fixade till oss när vi kom dit. Sen gick vi ner till baren och drack lite vin. Det var mysigt vid den öppna spisen. Sen åt vi trerätters middag i restaurangen, gott! Efter det blev det skumbad och champagne. Där bytte vi ringar...

• Mrs Priftis to be

Vi sov också på Hotel, på Hasseludden Yasuragi. :) Efter bad och varma källor och UNDERBART god middag friade min M2B, trädde ringen på mitt finger och vi båda rördes till tårar. Blev jätteromantiskt och mysigt, trots att vi visste vad som "skulle hända"!

• denblåbubblan

Det kommer att bli hotell för oss med.
    Vi har hittat ett hotell med bra priser och vi ska sova i en svit med bubbelpool och bastu. Vi ville båda lyxa till det lite extra eftersom vi annars alltid håller oss till billiga nöjen. Nu är det bara att hoppas att sviten är lika fin som man har föreställt sig.
    Bara två veckor kvar nu, längtar!

• jennysnartfru

Min M2B friade under vår Turkiet resa 21/7 förra året. Han hade fått tips från resebolaget vi åkte med att ta båten över till Rhodos. Vi tog in på hotellet, badade hela dagen, strosade runt lite i Rhodos. Sen på kvällen när vi hade klätt upp oss så tog vi en taxi till Den gamla olympiastadion,eller ruinerna. Akropolis, med en utsikt som hette duga. Där friade mitt ibland ruinerna i solnedgången. Det var såå romantiskt. När vi bytt ringar så satte vi oss på en utsiktsplats och skålade i min favorit champagne. Vi hade hela havet framför oss och solnedgången. Det blev precis som jag hade drömt om.

• förälskade

Vi ska oxå förlova oss sista mars..alltså nästa helg. Vi tänkte ta vår hund på promenad i skogen som ligger vid en slottruin precis vid vattnet. Där tänkte vi äta frukost och byta ringar. På kvällen ska vi gå och äta på resturang.Men jag tänkte att jag skulle planera något kul till min sambo då vi kommer till resturangen. Har någon något kul förslag. Tänkte kanske gå dit med blommor innan som står på bordet när vi kommer och något gulligt kort.

• blivande Mrs...

Hej tjejer!
    Jag rekomenderar er att åka till hasseludden, jätte mysigt o skönt..
    ni kommer gilla det mkt.
    Själv förlovade vi oss i bulgarien, vilket jag inte visste någonting om, så min sambo hade köpt ringar tidigare, vi åkte dit, sola o bada som man gör på semester, sen plötsligt en kväll när vi äter middag ute, på en mysig liten restaurang hände det... min sambo hade lagt ringen i champagne glaset, det tog dock lite tid innan jag såg den, men när jag väl gjorde det drack jag ur glaset fort som f-n o han gick ner på knä o frågade om jag ville bli hans fru. det va så perfekt planerat, som på film.. pricken över i va att jag, efter han trätt på ringen på fingret, svimmade i ca 3 sek, vilket känndes som typ 1 timma. Varför vet jag inte, kanske va det blandningen av all skumpa som jag hällde i mig, glädjen och chocken.. Men det va perfekt!!

• allis

vi förlovade oss på kalmar slottshotell, hur mysigt som helst med champange, jordgubbar och fem rätters middag på kvällen. Blev hur romantiskt och mysigt som helst även fast vi "visste " om det. Nu gifter vi oss 19 maj! lycka till

• denblåbubblan

Förälskade,

vilken bra helg ni har valt hehe;)
    Jag har faktiskt också funderat på att ge min sambo nån liten present dagen till ära. Det jag har tänkt att ge är ett handskrivet brev eller kort med väl valda kärleksord..
    Det var det bästa jag kom på, man vill ju ge något speciellt men det är svårt att komma på något bra.

• jagärsåkär

Vi har inte förlovat oss än men kommer nog göra en liten resa i samband med förlovningen. Däremot vill jag hålla det hemligt så att när bröllopsinbjudningarna slinker ner får alla en mindre chock! Det är nog få som tror att vi ska gifta oss... Tror jag.

• Karis Annelie

Vi förlovade oss på en pir vid havet utanför HuaHin i thailand på julafton. Vi tyckte det blev mysigare att inte planera så mycket, utan bestämde samma dag på morgonen oss för att hyra motorcyklar och köpa med oss mackor o läsk som picknick. sen hitta vi piren o det var perfekt

Svar på tråden Förlovningsromantik!