förlovning på fördelsedag?
Hejsan. Som man kan man tänker lite praktiskt ibland. Kan man förlova sig på hennes födelsedag, som en överraskning? Eller är det hemskt oromantiskt just den dagen?
Tacksam för svar.
Hejsan. Som man kan man tänker lite praktiskt ibland. Kan man förlova sig på hennes födelsedag, som en överraskning? Eller är det hemskt oromantiskt just den dagen?
Tacksam för svar.
Vi förlovade oss på en av våra födelsedagar. Och ser defintivt inget negativbt i det. Vi hade det jättemysigt och ångrar definitivt inte valet av dag.
Låter väl jättebra! Ett vackert frieri kan väl aldrig vara fel? Allt hänger dock på hur man gör det, om hon är jätteblyg kanske du inte ska göra det inför hennes 70 vänner! You get my point!
Nej det låter underbart! vi förlovade oss på julafton. Först tänkte jag att det kanske är dumt, för det är svårt att fira förlovningen då, mitt bland all mat och släktingar. Men sen tänkte jag, att förlovning firar man ändå kanske bara en eller två ggr max, sen firar man ju bröllopsdag. Dessutom älskar jag julen, det är min favorithögtid. Jag älskar min födelsedag med. jag är såndär barnslig typ som gillar presenter och kalas :)
Ja precis, gör det privat inte på nån fest eller så.
Jag tackar så mycket. Kommer inte läsa detta forum på datorn hemma, utan återkommer på måndag...trevlig helg.
Jag tycker det är en fin tanke men skulle personligen inte vilja förlova mig på min födelsedag.
jag är tokig i presenter, överraskningar och likande och vill verkligen ha min dag för mig. Vill inte att ngt ska komma i skymundan från det andra så att säga ;)
Just som du säger, du tänker praktiskt och inte romantiskt.
På sin födelsedag ska man bli uppmärksammad för att man fyller år. Personligen hade jag blivit besviken. Förlovning/frieriet vill man väl hellre ha på någon annan dag så man kan uppmärksamma och minnas genom åren. LÄgger du ett frieri på samma dag som en annan högtidsdag så kommer ju den ena absolut att dränkas av den andra.
Då hade jag såå mycket hellre fått frieriet dagen innan, som en romantiskt början på födelsedagen!
Spooky friade pa min 25e fodelsedag, med orden "lova att aldrig spendera en ill fodelsedag utan mig?" istallet for "vill du gifta dig med mig?".
Det var underbart romantiskt, ovantat och sentimentalt, och jag tyckte inte alls att det stal nanting fran min dag, utan gjorde den bara sa mycket mer speciell. :)
Håller med Miss Cee - av just dessa skäl skulle jag aldrig gifta mig på någons födelsedag, nyår, midsommar eller vad vet jag - de är ju redan högtidsdagar! Men det är jag det.
jag kan tänka mig att gifta mig på min födelsedag. men alla e ju olika....
Halloj!
Min blivande friade till mig på min födelsedag. Det var hur underbart och romantiskt som helst!!
Lycka till!
Jag skulle absolut kunna tänka mig att förlova mig på min födelsedag. Då behöver man inte hålla reda på så många högtidsdagar
Jag och min man förlovade oss på min födelsedag. Det var inte så praktiskt alls, visade det sig. Vi fick inte vara ifred för att fira "vår" dag. Men när man gifte sig så var ju det problemet ur världen
Tack för alla åsikter. Jag vet inte om det blivit lättare att fatta beslut, men som sagt, Tack för ert engagemang.