• aec
    Äldre 2 Mar 15:21
    183643 visningar
    48 svar
    48
    183643

    Idéer för möhippa/svensexa

    Alla hippade/sexade brudar och äkta makar därute - vad fick ni göra på era svensexor/möhippor som var extra roligt?

    Vi kommer inte vara så många och har en begränsad budget men behöver idéer på roliga saker man kan göra. T ex måla en tavla av sin blivande, sjunga in en sång, etc.

    Vore jättetacksam för kul idéer!

  • Svar på tråden Idéer för möhippa/svensexa
  • Äldre 7 Sep 17:08
    #31
    -1

    En vän till mig gifte sig för en månad sen. Jag hade arrangerat en svensexa för honom. Jag tyckte att det skulle vara fint att ha det kul och vi reste till Polen till Warszawa. Vi firade svensexan på nattklubben New Orleans. Det var en oförglömlig kväll med sköna kvinnor. http://neworleans.pl/en/?nkpage=2

  • Äldre 30 Jan 15:30
    #32
    +1

    Jag talar här i egen sak men jag ändå komma med ett superbra tips på en aktivitet till möhippan och svensexan. Jag arbetar som hypnotisör och uppträder med en hypnosshow på kickoffer, fester och konferenser. Jag bokas även av möhippor och svensexor som vill uppleva hur det är att bli hypnotiserad av en professionell hypnotisör. Här kan ni läsa mer: hypnosshow.se/tips-pa-aktivitet-till-mohippa-och-svensexa-i-stockholm-bli-hypnotiserad-i-en-hypnosshow/

  • Äldre 1 Mar 14:51
    #33

    Jag semestrar i Polen med några års mellanrum. Jag har familj där så det har blivit en tradition att vi besöker Warszawa. Senaste gången var jag på New Orleans Gentlemen's Club & Restaurant för första gången.  Jag åkte dit bara för att äta något men det var sköna dansare som drog till sig min uppmärksamhet och jag stannade lite längre. http://neworleans.pl/en/?nkpage=2

  • Äldre 1 Mar 21:18
    #34

    Ett perfekt förslag till möhippan/svensexan är att beställa hem en instruktör för en HLR-utbildning. Förena nytta med nöje och lära sig livsviktig kunskap på ett enkelt och roligt sätt. Kolla www.brasakerhet.se

  • Äldre 21 Mar 15:32
    #35

    Jag skulle rekommendera alla att göra någon ordentlig aktivitet (så länge bruden vill förstås), det ska ju kännas riktigt speciellt och vara ett minne för livet!

    Vi bokade en aktivitet i somras och det var såå värt!! Riktigt bra dag var det och bruden jättenöjd :D Allt var proffsigt arrangerat och vi hade verkligen jätteroligt, jag skulle verkligen rekommendera det!!!

    Vi överraskade först bruden hemma med champagne frukost, lite presenter och ett kit med ledtrådar till resten av dagen. Sen sminkade vi och fixade vi oss i ordning och gav oss iväg till frisören (där bruden fick hårförlängning som hon länge velat ha) . Efter det drog vi vidare till aktiviteten :) 

    Vi gjorde en massa sjukt roliga upptåg i stan (typ skrattandes hela tiden), och sen avslutade vi allt med ett restaurangbesök på brudens favvo :) Sån sjukt bra dag!

    Vi fixade ju en del själva, men det var skönt att slippa planera allt!
    Själva eventbolaget var väldigt trevliga och lätta att ha att göra med och det var bra pris också. Vi bokade här: activity.se/privat/
    Daredevil var det vi bokade. De har massor så det finns annat också, om man vill ha ett annat upplägg. Bruden ska ju få det hon vill ha :) 

    Lycka till alla!!

  • Äldre 29 Mar 15:15
    #36

    Vi bokade också med Activity (www.activity.se) för min systers hippa förra sommaren. Rekommenderas verkligen! Aktiviteterna vi körde, Bumperballs + Stadsuppdraget var riktigt roliga och bra uppstyrda. Bokningspersonen var kanontrevlig och vi fick påminnelse via mail dagen innan med fullständig summering över hur vår dag skulle se ut.

    Enda nackdelen var maten på kvällen, vi åt på en Italiensk restaurang i närheten av Karlaplan som inte alls motsvarade förväntningarna. Detta kunde ju dock inte eventbolaget få skit för, men de drog hur som helst av 10% på totala summan i efterhand, vilket kändes väldigt proffsigt då det egentligen inte var dem som tabbat sig. 

  • Äldre 30 Mar 14:29
    #37

    Vi bokade här: www.stadsuppdraget.se/
    Det var jätteroligt!!! Vi gjorde en massa skojiga utmaningar och fotade/filmade dessutom allt! Så vi har bildbevis som ett minne för livet... Sen avslutades allt med både medaljer och bubbel :D perfekt! Vi blev jättenöjda verkligen, kolla med dom om ni ska boka nåt! 

  • Äldre 10 Apr 08:23
    #38

    Tips till möhippor, tjejmiddagar m.m: slaventommy.blogspot.com  Mvh Tommy

  • Äldre 21 May 17:21
    #39

    Jag har gått på många möhippor de senaste åren (är väl så när man är runt 30...!Drömmer) och har haft som roligast när man blandar in någon fysisk men rolig aktivitet. Har testat sumobrottning och ponnytrav där man fått ont i magen av skratt! Brukar gå in på hemsidan www.fixamohippa.se för  inspiration till aktiviteter, lekar och sånt Skrattande

  • Äldre 25 Oct 11:31
    #40
    Najlepszym miejscem na imprezy jest Nowy Orlean. Jest to z pewno?ci? pokaz taneczny w pokoju VIP, który warto poleci?. Cia?o kobiety robi du?e wra?enie! Je?li lubisz spróbowa? ró?nych napojów alkoholowych, jest to idealne miejsce.
  • Äldre 21 Dec 11:57
    #41
    Blåfågel skrev 2017-03-30 14:29:20 följande:

    Vi bokade här: www.stadsuppdraget.se/
    Det var jätteroligt!!! Vi gjorde en massa skojiga utmaningar och fotade/filmade dessutom allt! Så vi har bildbevis som ett minne för livet... Sen avslutades allt med både medaljer och bubbel :D perfekt! Vi blev jättenöjda verkligen, kolla med dom om ni ska boka nåt! 


    Instämmer! Vi körde daredevil från stadsuppdraget och hade så himla kul! 
  • Äldre 21 Dec 18:53
    #42

    Jag ordnade en möhippa för en vän med i augusti. På budget men vi lyckades ändå med en hel festlig dag. Kidnappade henne och klädde ut henne, körde iväg henne med ögonbindel in till stan där vi åt buffé. Åkte vidare till en bowling hall, spelade en timme där alla förutom bruden hade fått hemligt uppdrag. Därefter på med ögonbindeln igen, tjejerna tog bruden ut i skogen och sådant och gick hinderbana, jag åkte hem till bruden och satte upp fem kamp i trädgården, gellobaff att doppa henne i när hon kom dit och förberedde kräftskiva. Blev hel festligt!

  • Äldre 21 Dec 18:55
    #43
  • Äldre 26 Apr 14:20
    #44

    Ett år sen förra hippan, nu är det nästa kompis tur... Cool

    Vi kommer garanterat boka en eller flera aktiviteter i år igen, det är sjukt skönt att få det proffsigt uppstyrt utan att man måste fixa jättemycket själv! 

    Vi blev galet nöjda förra året så kommer köra på samma företag i år igen. Det är dom här: activity.se/privat/aktiviteter/

    Vi fick bilder och filmer med oss efteråt som ett fint minne, såå mycket värt Hjärta

    Man kan chatta med dom direkt på hemsidan och få bra tips o så, de är jättebra att ha med att göra så jag skulle verkligen rekommendera dom!!

    Får se vad blir för nått i år... Skrattande

  • Äldre 27 Apr 15:21
    #45

    Åh vad mkt bra tips!! Sånt behöver man när man ska planera hippan....

    Vi bokade också på stadsuppdraget.se, den som heter daredevil.
    Dom har flera olika o de är bara att skicka en förfrågan direkt på hemsidan, jätte smidigt! 

    Det var mkt roligare än förväntat faktiskt, vi var lite skeptiska till att boka aktivitet sådär och hade dessutom bara en liten budget... men de var riktigt lyckat! 

    Körde kidnappning när vi skulle iväg och vår vän hade verkligen ingen aning alls!! Vi hade beställt bubbel som vi drack vid starten (rekommenderar starkt!) och sen fick vi medaljer och mera bubbel som avslutning Skrattande 

    Sen var det middag hemma och vi alla hjälptes åt (förutom bruden förstås, hon passade på att få naglarna fixade av en gemensam vän).  Efter middagen ordnade vi egen femkamp ute i trädgården. 

    Det var en jätte rolig dag och bruden var så nöjd hon !! 

    Vi hade tagit en massa foton o filmer under aktiviteten som dom mejlade till oss typ dagen efter, så dom har vi alla nu som ett fint minne..... Glad 
    Det kommer sannolikt att visas en del av det på självaste bröllopsfesten hihi.. längtar!! Guud vad vi kommer skratta alltså!

  • Äldre 7 May 13:17
    #46

    Gällande förslag på möhippa/svensexor så har vi en superkul idé att förmedla som förenar både nytta och nöje. Boka hem en brandman som låter er vara "brandman för en dag" där ni tillsammans på ett kul sätt får lära er tex att släcka brand, hjärt- och lungräddning, förflytta personer och mycket annat. Allt genomsyras av lek och tävling med brud/brudgum i centrum. Kontakta www.brasakerhet.se så berättar dom mer...

  • Dashl Book The Look
    Äldre 7 May 17:58
    #47

    Hej! 

    Vi erbjuder hår, skönhet, makeup och nagelstylister som kommer hem till er eller hotellet för att skämma bort er alla och ge er en unik upplevelse. Ni kan boka allt från flätkurser (lär er göra grymma flätor på varandra), makeup kurser, bli sminkade och stylade av ett proffs innan utgången eller få naglarna fixade.

    Möjligheterna är oändliga och vi skräddarsyr paket utefter er budget.

    Besök oss på DASHL.SE eller mejla på hell@dashl.se så hjälper vi er!


  • Äldre 13 Jul 10:33
    #48

    Dessa är väldigt duktiga och det är något som inte alla gör vilket är väldigt kul! VocalLife

    www.vocallife.se/team-building/privata-korevent/

Svar på tråden Idéer för möhippa/svensexa