• 11 augusti

Jobbigt att smyga för alla

Hjälp vad svårt det är att vara tyst om detta härliga som är på gång. Sitter och smygskriver här på sajten medans kollegorna sitter helt aningslösa i närheten...
    Det riktigt bubblar i mig och jag vill berätta, men vi har bestämt att bara berätta för mor och mina syskon ännu. Skulle verkligen vilja prata om detta.

• Svar på tråden Jobbigt att smyga för alla
  • Kakan -07

Vad roligt!! Vet precis vad du menar! Men vi berättade ganska snart efter att vi bestämt oss. Vi gifter oss också den 11 augusti!

Vart gifter ni er?
    Hur mycket har ni planerat?!

Tur att BT finns, så du kan ventilera här i alla fall!

• Joleen

Jag tycker det är ganska mysigt att hålla det hemligt. Vi kommer ju att gifta oss helt själva så ingen får veta något förrän efteråt!

• 11 augusti

Grattis!
    Vi gifter oss i närheten av Umeå.
    Tänkte titta på brudklännning i morgon och boka tid för en provning.

Vi har så här långt bokat kyrka och festlokal och värdparet är klart.

Frågan kom på alla hjärtans dag, efter 14 år lång förlovning (eller vi kanske ska kalla det prövotid)

Ni då - hur långt har ni kommit? Man blir ju nästan stressad av hur långt vissa har kommit...

• Kakan -07

Min sambo kläckte frågan i december och efter det har saker sprungit på rätt bra! Bor i Stockholm, så mycket var redan uppbokat och vi har känt oss lite stressade med vissa bokningar.
    Lokal (inkl mat) o kyrka är bokat, klänning hittade jag med en gång som jag föll för, så den är beställd.
    Tärna o best man är tillfrågade, liksom toastmadames och sångerska till kyrkan.
    Just nu håller vi på med inbjudningskorten, eftersom vi vet att det är en del bröllop i sommar och många har en bit att resa så vill vi vara i tid. Tänker skicka ut dem om en månad ungefär.
    jag har även bokat tjej som ska fixa hår och make up på mig.

Tror att det är lite skillnad på hur långt i förväg man behöver boka saker, beroende på vart man bor. I Stockholm är det inte ovanligt att folk bokar 1,5 år i förväg... vilket ju leder till att vi som "bara" har 6-7 månader på oss lätt "blir utan". Men vi har haft tur ändå och fått det vi vill ha!

Just det, resa har vi bokat också!

• 11 augusti

Kakan-07Vi tänkte skicka inbjudningar i början av maj, men innan dess skulle jag vilja ha ramen klar, om du förstår hur jag menar. Vi kommer med all säkerhet att använda oss av någon nyans av vitt på inbjudningar, etc men det skulle vara kul att ta igen någon liten detalj i en färg som kommer igen under hela stora dagen.
    Vi ska inte ha någon tärna eller bestman, utan nöjer oss med tre näbbar, mellan 7 och 9 år. Tänkte att pojken får vara ringbärare och flickorna "blomsterflickor". Hade tänkt be bästa vänninan att ta bröllopsfoto efs hon är helt fantastisk men hon mår inte så bra just nu, så jag har inte vågat fråga. Man kanske måste preliminärboka en fotograf.
    Cateringfirma är kontaktad och menyförslag på g. Bandet finns i tanken, men har inte pratat med dem ännu. De är lite rockiga och jag vet inte om det riktigt passar på ett bröllop.

• brud  nästa år

Förstår precis vad du menar är precis i samma sits som du. Vi ska gifta oss sommaren 2008 så vi tänkte berätta för föräldrar och syskon i höst och resten får veta när inbjudningarna kommer på alla hjärtans dag. Men vad svårt det är att hålla tyst, och så länge också.

Svar på tråden Jobbigt att smyga för alla