• SnartMittHjärtasFru

    Helsingborgsbrudar vår/sommar 2007

    Tänkte att vi som gifter oss i Helsingborgstrakten i vår/sommar kunde samlas här och tipsa varandra.

    Vi gifter oss 19 maj i Helsingborgs rådhus.

    Behöver tips på vart man ska beställa tårtan samt blommorna.

  • Svar på tråden Helsingborgsbrudar vår/sommar 2007
  • summer bride

    Vi gifter oss i Maria Kyrka den 21 juli

    SnartMittHjärtasFru
    Vart ska ni ha festen efteråt?
    Jag har inte heller bestämt vart jag ska köpa blommor och tårta.. (säger "jag" men menar såklart "vi";)

  • bishop

    Vi gift oss den 14 juli.

    Tårtan från Dreamcakes i Laholm, kan varmt rekommendera henne, trevlig och duktig.

    Blommorna skulle vi beställa från ett företag i Helsingborg men det strulade så mycket att vi beslöt oss för Bellis interflora i Ängelholm iställt. Mycket duktiga!

  • mikaela_79

    Vi gifter oss helgen efter midsommar - blommorna tog vi från Interflora på Familia (Gamla ägaren till Marias blommor i Helsingborg) - Hon är jätteduktig! Min väninna som gifte sig förra sommaren hade henne till både bukertterna och smyckning på festen och i kyrkan!

  • mikaela_79

    Hur har ni tänkt lösa transporten efter kyrkan? Finns det något annat roligt än limousine? Vi vill nog ha häst och vagn... men någon som har tips på något kul?

  • SnartFru2007

    Vi gifter oss 4 augusti. Har hört att blomsterhandeln på väla skall ha bra blommor! Beställer mina därifrån

  • Bea7979

    Nu bor jag inte i Hbg, men i Östra-Ljungby Får jag vara med ändå? Vi gifter oss d. 14 juli i Ängelholms kyrka, har beställt blommor från Bellis i Ängelholm, min kompis jobbar där och är superduktig! Tårtan har vi beställt från TastyHouse, superbilligt och superfin tårta!!

Svar på tråden Helsingborgsbrudar vår/sommar 2007