• Jenny_­Åland
    Äldre 26 Feb 14:24
    2818 visningar
    7 svar
    7
    2818

    Ni som gifter er på Åland

    Nu har jag haft ett uppehåll från BT ett tag. Tappade lite fokus på bröllop men nu är jag tillbaka. Tänkte iaf höra om det finns några kvar som ska gifta sig på Åland?

  • Svar på tråden Ni som gifter er på Åland
  • Jenny_­Åland
    Äldre 26 Feb 14:26
    #0

    Jag kan börja med att berätta att jag och min blivande gifter oss först nästa sommar (2008). Vi ska gifta oss i jomala kyrka. Har inte kommit så långt i planerna mer än att vi bestämt oss. Alla beslut och bokningar kommer vi att ta lite längre fram i sommar är det tänkt.

  • cheeky
    Äldre 26 Feb 15:21
    #0

    japp, här är en till som gifter sig på åland, i jomala kyrka!! (bosatt här, så andra alternativ kändes lite långsökta!)den stora dagen blir 26 maj 2007.

  • axi
    Äldre 26 Feb 15:50
    #0

    meningen med bröllop i höst... jomala kyrka :)

  • Jenny_­Åland
    Äldre 26 Feb 21:14
    #0

    Kul att ni valt samma kyrka. Vi har bestämt oss för den kyrkan trots att vi inte är bosatta i den kommunen av den anledningen att min m2b kommer från jomala från början. Hur tänker ni göra med bröllopsfest sen? Hyra festlokal i närheten eller vara på restaurang? Vi funderar lite på frideborg men har inte kollat upp så mycket om det.

  • axi
    Äldre 27 Feb 20:54
    #0

    Jomala kyrka är otroligt vacker.. mäktig på något sätt! Ska de bli stort bröllop? Fundera själva på frideborg.. men undrar även om de finns något annat litet ställe i jomala? Ska bara ha ett litet e de tänkt..

  • Jenny_­Åland
    Äldre 28 Feb 08:46
    #0

    axi

    Vi vill också ha ett litet bröllop. Vi ska bjuda släkt och vänner men bara de närmaste som vi umgås mest med. Jag har aldrig varit inne i Frideborg men min sambo sa att det är ganska stort där så det skulle vara trevligt om vi hittade nåt mindre ställe.

  • Yllo
    Äldre 28 Feb 08:49
    #0

    Hej Jenny!

    Har inte sett dig på ett bra tag. Allt väl hoppas jag.
    Vi har en till tråd.... vi ålänskda brudar www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m2081688.html

Svar på tråden Ni som gifter er på Åland