Tips: Så här har jag sparat pengar!
Hejsan Tjejer och Killar.
Tänkte berätta lite om mina inköp inför bröllopet. Jag är så glad att jag kommit över billiga saker. Kanske även ni kan komma med era spartips.
RINGEN:
Jag köpte en ring med en diamant på 0,4 carat (VS/Wesselton) på pantbanken för 5000 kronor.
Sedan letade jag upp "skrotguld" i smyckesskrinet, samt frågade mamma som gav mig ett örhänge (hon hade tappat det andra hänget). Ringen ska specialdesignas hos en guldsmed. När det är klart kommer jag ha en ring värd minst 20.000 kronor fast att den kostat 6.500.
MANNENS KLÄDSEL:
Min blivande ska ha en vit kostym. Mina föräldrar köpte ett vitt sidentyg när de var i kina. Det var otroligt fint! Sedan ska vi få uppsytt en kostym där vi gifter oss (vi ska gifta oss i Thailand).
TÄRNKLÄNNINGAR:
Jag köpte 2 tärnklänningar i Polen när jag åkte på tjejresa. Jag tog till lite i storlekarna för att vara på den säkra sidan. De kostade 550 kronor styck, men i Sverige hade de kostat minst 1.500 kronor.
BRUDSLÖJA:
Jag köpte en jättefin brudslöja i Polen. Den kostade 150 kronor. Jag vet ine vad den hade kostat här hemma.
BRUDSKOR:
Hittade ett par jättefina skor på Bianco när det var 75%rea. Skorna gav jag 124 kronor för och de är vita men helt i skinn.
HÅRET (OBS)
Jag ska gå till en frisörskola här i Malmö som får göra provuppsättningar på mitt hår. Mamma ska följa med och ta bilder för att dokumentera. Sedan ska hon göra likadant när vi kommer till Thailand där vi gifter oss.
PRESENTER TILL GÄSTERNA:
Eftersom vårt bröllop är på en strand så ska gästerna få med sig en liten flaska med sand i, samt lite utsmyckningar. Detta gör vi själva.
MORGONGÅVA TILL MANNEN:
Jag ska ge honom en t-shirt med "Just Married" på, samt en tavla med våra löften. Billigt och minnesvärt. Fick detta tips av en annan på Bröllopstorget.
Nu kommer jag inte på mer, men skriv ni andra med era tips på hur ni sparat pengar!