• bellanation

Jag vill fria till min pojkvän

Hej Alla!

Jag har ganska länge tänkt på att fria till min pojkvän på den plats vi allra först såg varandra. Men hur går det till? Ska jag köpa en ring till honom? Det finns kanske inga regler? Blir lite konfunderad bara. Sedan tänkte jag ta honom till ett fint hotell där vi kan skämma bort oss med god mat och allt möjligt.

Tacksam för svar och ideer
    Mvh
    Gabriella

• Svar på tråden Jag vill fria till min pojkvän
  • M23

Jag tycker absolut du ska köpa en ring (eller rättare sagt två)! Du behöver ju inte gravera den på en gång utan vänta till efteråt. Dels är det ju fördel om han säger JA först, men även storlek & stil ska ju passa hans finger.

• M&H

Jag friade till min karl vid nyår, och igår växlade vi ringar under en romantisk helg i stockholm.
    Klart att du ska fria om du känner att du vill. I vårt fall var min pojkvän ganska feg så jag fick se till att det blev gjort ;)

Good luck!

• lotta49

Du kan ju fria på ett romantiskt sätt och sen göra det ännu mer romantiskt genom att ni går och köper ringarna tillsammans.

Det är ju inte alltid man kommer åt att få veta storleken på sin m2b finger och på så sätt får ju han också vara med och välja.

Lycka till!

• M&H

Lotta49: Mysig idé men bli inte besviken om han inte kan bestämma sig för en ring på en gång. Min m2b bestämmde sig efter 1 veckas aktivt letande på olika websidor.

Du kan ju ha några förslag till hands som du skulle vilja ha. Som en backupplan.

• bellanation

Tack så mycket! Vi träffades i Dublin, så jag tänkte fråga honom där. Verkligen en bra ide att gå och titta på ringar tillsammans efteråt. Då blir det något som båda vill ha och ja, nog ganska omöjligt för mig att ta reda på hans ringstorlek utan att han får reda på det. Tack för alla tips!

• föralltidhans

Jag friade den 12 februari och vi kommer att växla ringar senare iår när vi kommit fram till vilka vi vill ha. När jag friade så gav jag min sambo ett ringmått så vi kan prova ut vilken storlek vi ska ha.

• Meggie

Hej!

Kul med fler tjejer som friat. Jag friade i lördags. Och min numera fästman sa JA! Han var lite förberedd för vi hade pratat om det och provat ut ringar tillsammans. Men han visste inte när det skulle bli eller var. Jag var jättenervös fast jag visste att han ville. Han undrade halva dagen varför jag var så stressad. Hade förstod inte förrän strax innan vad det hela var upptåg till.

Känns lite konstigt att det var jag som friade, känner ju av traditionen lite. Men för oss blev det så här. Fast han har hintat om att han ska ta tag i det när det blir bröllop av. Så kanske han friar igen då. Längtar!

• bellanation

Hej Meggie! Tack så mycket för att Du delade med Dig och GRATTIS :) Ger mig mod...!
    Hälsn
    Gabriella

• Tussa85

Jag friade till min karl då vi firade 2 års förlovning i helgen! Hade knåpat ihop ett scrapbookingalbum till honom där frågan stod på sista sidan!
    Han vart helt förvånad! Nog för att vi pratat om gifermål men de hade han inte väntat sig av mig minsann! Han blev otroligt lättad dessutom att ja friade till honom, han var så rädd att göra bort sig eller att de skulle bli fel om han friade till mig.

U go girl!

By the way... Han sa ja!

• Paola

Jag (spontan-)friade också och min sambo kände som din, Tussa85: han blev oerhört glad och lättad över att själv inte behöva komma på det perfekta, romantiska frieriet! Han sa att pressen att "göra det perfekta" frieriet var en orsak till att han inte hade friat till mig, trots att han ville gifta sig.

Som sagt, mitt frieri var spontant mitt i natten, så vi har valt ringar tillsammans vilket kändes jättebra. Vi hade en romantisk dag då vi valde ringar, tog en vacker långpromenad och åt middag. Och nu är det knappt 3 månader kvar tills vi ska gifta oss!

• Fru Cinderella

Jag friade också till min karl och nu 1,5 år senare så är jag hans fru

Svar på tråden Jag vill fria till min pojkvän