• therese P

när ska man fram med ringen???

Vi ska förlova oss snart. bo på hotell och ut och äta och ha det mysigt:) men.. när ska vi ge varandra ringarna??

Vi ska köpa ringarna ihop och planerer allt ihop.
    så när väl dagen är framme, kommer man ju bara att tänka "när ska vi ge varandra ringarna?"

har nån nåt förslag så det inte blir så krystat??

Kramar Therese

• Svar på tråden när ska man fram med ringen???
  • Fröken Malm

Min sambo friade en söndag hemma i sängen när vi låg och tittade på film!

Han hade inte köpt ringar så vi bestämde gemensamt ett datum då vi skulle byta ringarna och mysa till det.

Vi bodde i London vid det tillfället och bestämde oss för att ta in på hotell uppe i London, gå ut och äta på kvällen och bara mysa.

Innan vi åkte dit gjorde vi frukost som vi åt i sängen, och drack champagne. Det var hemma som vi växlade ringar, hemma i sängen där han friade.

Ni gör självklart som ni vill, men vi tyckte i alla fall att hemmets lugna vrå var mysigast.

• www.evasleva.blogg.se

Vi förlovade oss bredvid komposten! :)

Vi planerade också allting ihop. Vi hade bestämt att vi skulle förlova oss på midsommarafton just före våra vänner skulle komma. Så vi kunde överaska dem med champange. Men de kom tidigare än planerat så vi fick springa ut i trädgården och där vid komposten friade min kille till mig.

För oss var det så att även om vi bestämt allt tillsammans så kändes det väldigt pirrigt och spännande att trä en ring över den andres finger.

Kanske att ni beställer in champange till förrätten på restaurangen och byter ringar då?

Vad ni än gör blir det nog perfekt! :)

• A:s wife

vi bestämde också allt tillsammans när vi förlovade oss. det var inget frieri i den bemärkelsen... men vi hade bokat middag på waxholms hotell och gick innan till vårt favoritställe, en avsides klippa i vaxholm, och korkade upp en skumpa och frågade varandra frågan med stort F =) det var jättemysigt och inte krystat alls. sen efter det blev det en mysig god middag.

mitt tips: gå till ett mysigt ställe bara ni två, innan ni äter middagen, där ni kan vara ensamma. då får ni inte publik, det är inte hög ljudnivå, utan bara ni två ensamma. myyysigt!

• jocelyn

Vi gick till en plats som betyder mycket för oss när vi växlade ringar. Det är egentligen inget märkvärdigt med den men det kändes rätt för oss. Vi var nervösa faktiskt eftersom vi redan hade haft ringarna hemma i några veckor... Men allt gick bra och vi hann till och med ta några bilder. :)

• Glitterkråkan

Det kan väl vara bra att ta ställning till om man vill växla ringarna helt ostört, t ex på hotellrummet, eller om man kan tänka sig att göra det på restaurangen eller liknande. Vad tycker ni själva verkar mest romantiskt? Jag och min (numera) man växlade ringarna i en park där vi hittade en berså där vi kunde sitta ifred. Men det var på sommaren. I ert ställe hade nog jag personligen valt att skåla i champagne och byta ringar på hotellrummet! Inget är fel och det blir säkert jättebra vad ni än väljer! Lycka till!

• A:s wife

Ska tillägga att det var i mitten av november, med typiskt november-väder. men vi var ute i pissregnet. det var lite charmigt och speciellt =)

Svar på tråden när ska man fram med ringen???